Influencer turundus jõulukampaaniate toetuseks

Pühade eel, kui tarbimismahud kasvavad, soovivad paljud brändid võimalikult palju nähtavust saada. Kui sinu sihtgrupp on Instagramis aktiivne, on influencer turundus selleks üks parimaid võimalusi – seda enam, et paljud vaatavad kingiideede otsimisel just sotsiaalmeedia poole!

Pakume sulle mõned ideed, et influencer turundus pühade eel enda kasuks tööle panna 👇🏼

🤍  Kaasa influencer’eid jõuluteemalise sisu loomiseks

Jõulud on üks teema, mida on brändi kommunikatsioonis keeruline ignoreerida: kuna pühadeperiood on tõenäoliselt ka sinu klientide ja sotsiaalmeedia jälgijate elus aktuaalne, aitab nendel teemadel kõnelemine oma sihtgrupiga paremini ühist keelt leida.

Näiteks @beliefeesti on hea näide brändist, kelle Instagrami sisu on alati aktuaalne ja hooaega peegeldav – siin on kuvatõmmised nende suvisest, sügisesest ja talvisest feedist:

Promoty üks eeliseid on see, et brändil on õigus kogu loodud sisu kasutada kõikides oma sotsiaalmeedia kanalites. Esiteks on influencer’ite kaasamine sisu loomiseks märgatavalt soodsam kui fotograafi ja modelli palkamine, stuudio rent ja kõikide vajalike aksessuaaride hankimine – ning teiseks on influencer’ite loodud sisu tihtipeale emotsionaalsem, trendikam ja seetõttu sotsiaalmeediasse sobivam kui n-ö “professionaalselt” loodud sisu.

Üha rohkem brände teeb ka n-ö “Content-Only” tüüpi kampaaniaid, kus influencer’id, fotograafid ja sisuloojad loovad foto- ja videomaterjali, ent seda enda kontole ei postita. Nii saab bränd originaalset ja kvaliteetset kasutajate loodud sisu, mida enda sotsiaalmeedias kasutada!

Jõulude eel on täiendavaks argumendiks selliste kampaaniate läbiviimisel ka see, et kuna praegu tahavad kõik brändid sotsiaalmeedias nähtavust ning ükski professionaalne influencer ei taha, et tema profiil digitaalse reklaamikataloogina mõjuks, on nii suurem võimalus, et influencer’id koostöö aksepteerivad – võimalik, et selle eest isegi väiksemat tasu küsides!

Marabou kampaaniafoto 2020. aastast

@laura_klauzer x Marabou kampaaniafoto

🤍  Sea kampaania üles jõuluvõtmes

Hea influencer turunduskampaania aluseks on läbimõeldud eesmärgid ning hea kampaaniabriif, mis influencer’ile brändi ootused selgelt edasi annab.

Näiteks võid anda influencer’ile vihje, et su toode või teenus on hea jõulukingitus, et ta saaks postituse pildiallkirja selle sõnumi ümber ehitada. Samuti võid paluda tal brändi tootevalikust välja valida tooted, mis tema meelest hästi jõulukingitusteks sobiksid.

Tootekampaaniate puhul võid tavapärase “saadame sulle valiku toodetest” asemel öelda, et saadate influencer’itele jõulupakid või üllatuskingitused.

Kindlasti tasub jõulukampaaniate planeerimisel ideid ammutada ka laiast maailmast – näiteks meie tiim sattus vaimustusse Primarki punasetriibulistest poekottidest, mida saab hiljem kingituste pakkimiseks või jõuluehete meisterdamiseks kasutada!

@katriinhu x Leni Design kampaaniafoto

🤍  Lähene influencer turundusele strateegiliselt

Läbimõeldud ja hästi sihitud kampaaniad aitavad paremini kõnetada nii potentsiaalseid koostööpartnereid kui ka kliente. Üks parimaid näiteid eelmisest jõuluhooajast oli MyLook e-pood, kus seati vastava sõnumiga jõulukampaaniad üles kõikidele sihtturgudele (Eesti, Soome, Läti) ning lisaks uue aasta kampaania venekeelsele sihtrühmale.

Lisaks soovitame alati teha ühe influencer’iga mitu postitust (nagu MyLook ka tegi).  Kui ühekordsed koostööpostitused võivad pühade-eelses saginas kahe silma vahele jääda, siis pikaajalised koostööd mõjuvad märgatavalt usaldusväärsemalt ja jäävad jälgijatele paremini meelde. Lisaks tekib potentsiaalsel kliendil brändiga mitu kokkupuutepunkti, mis suurendab ostuotsuse tekkimise tõenäosust.

🤍  Alusta varakult

Influencer turundusega on sama nagu kõikide pühadega seotud tegevustega: mida varem sa alustad, seda stressivabamalt see kulgeb!

Ehkki influencer’itelt võib sisu saada väga kiirelt (meil on olnud kampaaniaid, kus postitused jõuavad sotsiaalmeediasse juba samal või järgmisel päeval!), peab arvestama, et neil on praegu tavapärasest rohkem nii koostööprojekte kui ka sotsiaalmeedia-väliseid kohustusi.

Seetõttu tasub jõulukampaaniated üles seada juba varakult. Hea oleks jätta influencer’itele vähemalt 4-5 päeva aega, et kandideerida. Tootekampaaniate puhul kulub paar päeva, et pakike kohale jõuaks. Seejärel võiks influencer’ile jääda paar päeva, et kvaliteetne foto teha, see ära töödelda ja sisukas pildiallkiri välja mõelda. Kuna Promotys peavad influencer’id enne postitamist loodud sisu brändile ülevaatamiseks esitama, tasub arvestada lisaks 2-3 päeva, et influencer’ile tagasisidet anda ja ta vastavalt sellele muudatused teha jõuaks.

eleriinsild Stockmann influencer turunduse kampaaniafoto

@eleriinsild x Stockmann Eesti kampaaniafoto

🤍  Arvesta muutunud tarbimisharjumustega

Pandeemia(-järgsel) ajastul tasub kindlasti arvestada nii inimeste hirmude kui ka muutunud tarbimisharjumustega – näiteks eelistavad paljud inimesed tellida tooteid e-poodidest selle asemel, et rahvarohketes kaubamajades tungelda. Seetõttu tasub potentsiaalsed huvilised võimalusel e-poodi suunata (see muudab ka tulemuste mõõtmise lihtsamaks!). 

Kui sul on toode või teenus, mida online’i viia ei õnnestu, tasub olukorrale läheneda vastutustundliku kommunikatsiooni vaatenurgast. Näiteks meile meeldib väga Solarise eelmise aasta jõulukommunikatsioon, kus julgustatakse jõuluostudega varem alustama ja jõuluvana mitte kallistama:

🤍  Kasuta personaalseid sooduskoode

Selleks on kaks head põhjust: esiteks on märgatav soodustus tugev üleskutse (call to action), et potentsiaalne klient ostu ära teeks. Teiseks aitab see sul turundajana mõista, kui palju müüke koostöö iga influencer’iga tõi.

Eriti kaval on teha sooduskoodid, mis kehtivad vaid lühiajaliselt või mille kasutuskordi on piiratud kogus, sest see ergutab potentsiaalseid huvilisi ostu kiiremini ära tegema ja võib seeläbi müüki suurendada.

👉🏼 Loe lisaks: Kuidas mõõta influencer turunduse tulemusi?

🤍  Toeta influencer turundust tasulise reklaamiga

Selleks, et rohkemate inimesteni jõuda või potentsiaalse kliendiga rohkem kokkupuutepunkte tekitada, et seeläbi ostuotsuse tõenäosust suurendada, võib influencer turundust tasulise reklaamiga toetada.

Näiteks võid influencer turunduse abil potentsiaalsed kliendid oma kodulehele või Instagrami profiili uudistama suunata ning seejärel retargeting reklaamidega sihtida. Nii saad kätte ka need huvilised, kes on kodulehte või brändi Instagrami profiili külastanud, kuid pole ostu veel sooritanud!

Influencer turundus on väga hea võimalus toetada brändi jõulukampaaniaid siiraste soovituste, suusõnalise turunduse (word of mouth), ägeda pildimaterjali ja hästi sihitud müügisõnumitega. Kui sul tekkis platvormi kohta küsimusi või tahad kampaaniaideid põrgatada, võta meiega julgelt ühendust – aitame hea meelega!

More on the topic