Kuidas leida koostööpartnereid TikTokis?

Lisaks kiirele kasutajate arvu kasvule on TikTokis silmapaistvalt kõrge kaasatus: nimelt veedab TikToki kasutaja platvormil keskmiselt 52 minutit päevas. Seega kui su sihtgrupp on TikTokis, oleks patt see turunduskanal kasutamata jätta!

Kuna Eestis veel TikTokis reklaamkontot luua ei saa ning siin ei näe TikToki kasutajad ka reklaame, on influencer turundus (lisaks sisuloomele brändi kontol) ainus võimalus end reklaamida. Kuidas aga leida suurema jälgijaskonnaga sisuloojaid, kellega koostööd teha?

1. Otsi TikTokist käsitsi

Üks võimalus on TikTokis sirvida ja koostööpartnereid manuaalselt otsida. Siin on mõned nipid, kuidas otsimisprotsessi kiiremaks ja täpsemaks teha!

a) Vaata, kas mõni olemasolevatest koostööpartneritest tegutseb TikTokis

Kui teed sisuloojatega juba Instagramis, YouTube’is või mujal kanalites koostööd, tasub üle vaadata, kas nad on ka TikTokis aktiivsed – tõenäosus selleks on üsna suur!

b) Anna algoritmile märku, millist sisu eelistad

TikToki üheks tähtsaimaks lüliks on algoritm, mis näitab kasutajatele just neile sobituvat sisu. Äpi esivaates ehk “For You” lehel on videod, mida algoritm sulle su tegevuse põhjal soovitab.

Selleks, et näeksid sellist sisu, mida soovid, vaata, like’i ja kommenteeri nende sisuloojate videoid, kes su brändiga sobivad – mida rohkem tegevusi ühe TikTok’i juures teed, seda arusaadavam on algoritmile, millisest sisust sa huvitatud oled. Nii on suurem võimalus, et sisuloojad, kellega koostööd teha võiksid, jõuavad otse su uudisvoogu!

c) Kasuta otsimiseks teemaviiteid, märksõnu ja asukohti

TikToki otsingut kasutades saad olla üsnagi loominugline: võid sinna kirjutada mõne märksõna, mis su valdkonnaga seostub, või asukoha, kus koostööpartnereid leida sooviksid.

TikToki arvutis kasutades näed otsingutulemustes otsisõnaga seotud kõige populaarsemaid videoid ja kasutajaid; telefonis saad otsida ka laule, teemaviiteid ja näha LIVE-videoid. Kasutajate otsimiseks klikka otsinguriba all “Users”. Lisaks on äpis võimalik oma otsingut ka mõne filtri abil piirata, et tulemused täpsemad oleksid: otsi kasutajaid näiteks jälgijate arvu või profiili tüübi järgi.

TikTok’i töölauaversiooni avalehel näed “Suggested accounts” all kasutajaid, keda TikTok soovitab sulle sisu põhjal, mida kõige rohkem vaatad, keda sa jälgid ning kus sa paikned.

2. Kasuta TikTok influencer’ite otsingu tööriista

Turul on mitmeid turundajatele mõeldud tööriistu, mis aitavad leida TikTokis tegutsevaid sisuloojaid nende jälgijaskonna suuruse, huvide või demograafia põhjal. Influencer‘ite otsing on olemas ka Promotys – meil on andmebaas nii TikToki kui ka Instagrami kontodest.

Erinevaid filtreid kasutades saad otsida koostööpartnereid vastavalt kasutajate jälgijaskonna või videote vaatamiste arvule, sisulooja või tema jälgijate vanusele, asukohale või märksõnadele, mis mõjuisik oma profiilil maininud on.

eesti suurimad tiktokerid

TikToki kasutajate otsingu vaade Promotys

Olulisim argument taolise otsingumootori kasutamiseks on võimalus näha detailset ülevaadet sisuloojate TikToki profiilist: keskmine vaatamiste arv, kaasatuse protsent, populaarseimad postitused, sarnased profiilid jpm – andmed, mida TikTokist ei näe.

Tööriista abil näed ära nende jälgijaskonna demograafia: kust jälgijad pärit on, jälgijaskonna vanuseline ning sooline jaotus. Lisaks on Promotys välja toodud konto tähelepanuväärsemad jälgijad ja profiilid, kellel nendega sarnane jälgijaskond on – kui oled leidnud mõned sisuloojad, kelle vaatajaskond sinu sihtrühmaga kattub, on see lihtne võimalus leida veel sarnaseid mõjuisikuid.

kerlipaaslepp tiktoki konto ulevaade

@kerlipaaslepp TikToki konto jälgijaskonna ülevaade

Millele TikTok sisuloojate valimisel tähelepanu pöörata?

Kõrge jälgijate arv on turundajatele kahtlemata ahvatlev – ent samamoodi on oluline vaadata, kas need jälgijad võiks ka potentsiaalsed kliendid olla. Seetõttu on hea enne koostöö kokkuleppimist influencer’i jälgijaskonna demograafia üle vaadata ja kindlaks teha, kas see klapib brändi sihtgrupiga.

Selleks, et näha, kui paljude kasutajateni mõjuisik tegelikult oma sisuga jõuab ja kui paljudele see korda läheb, tasub vaadata videode vaatamiste, meeldimiste ja kommentaaride arvu.

Samuti tasub tähelepanu pöörata mõjuisiku konto sisule. Koostööpostitus peaks oma kontseptsioonilt sarnanema tema varasematele videotele – just see on põhjus, miks jälgijad tema sisu ootavad.

Loe lisaks: Kuidas valida brändile koostööpartnereid?

Eestis on TikToki koostööd veel lapsekingades

Kui maailmas lähevad mõned brändid tänu TikTokile nii viraalseks, et nende tooted poodidest mõne päevaga otsa saavad, siis Eestis sealne turundamine veel taolist hoogu sisse pole saanud. Meie eelmisel aastal läbi viidud uuringust selgus, et vaid 10% teeb influencer-koostöid ka TikTokis!

Teisalt räägib TikTokis koostööde tegemise kasuks see, et konkurents on väiksem ehk koostöödega on palju kergem silma paista. Samuti – Eestis lihtsalt pole hetkel TikTokis reklaamimiseks muid võimalusi kui läbi influencer’ite.

Loomulikult on võimalus ka brändina konto luua ja hakata sisu postitama, ent koostöö sisuloojatega on tihtipeale kiirem viis suurema publikuni jõuda. Rääkimata sellest, et sisuloojatel on oma jälgijate silmis usaldusväärsus ja mõju, mida brändidel tihtipeale ei ole. Seega julgustame brände veel julgemalt TikTokiga kaasa minema ja influencer’itega koostöid tegema!

Samal teemal: