3 viisi, kuidas influencerite abil word-of-mouth turundust edendada

Enamik turundajaid teab, et suusõnaline (word of mouth) turundus on traditsioonilisest reklaamist oluliselt efektiivsem. Hea word-of-mouth turundusstrateegia toetab orgaanilist word-of-mouth turundust ning vastupidi – kui sinu tootest juba räägitakse, on ka igasugused suusõnalise turunduse kampaaniad edukamad.

Kuidas influencer turunduse abil suusõnalist turundust edendada? Vaatame lähemalt kolme online word-of-mouth turunduse vormi: kasutajate loodud sisu, soovitused ja tootearvustused. 👇🏼

Kasutajate loodud sisu (user-generated content)

Influencer’ite kaasamine originaalse ja pilkupüüdva sisu loomiseks on üks peamiseid põhjuseid, miks nendega koostööd teha: esiteks on see märgatavalt soodsam kui professionaalse fotograafi palkamine, teiseks on loodud sisu trendikas ja sotsiaalmeediasse sobiv.

Eriti tugev on see trend Soomes: sealsel turul on mitmed suured brändid teinud Promotys kampaaniaid, kus sisuloojal ei ole kohustust fotosid oma kontole postitada. Kuna Soomes tundub influencer turundus Eestist sammu võrra ees olevat, võib eeldada, et see trend jõuab peagi ka siia.

Veel enam: kaasates influencer’eid, kes sotsiaalmeedia trende loovad ja mõjutavad, saab anda tootele n-ö “instagrammable” maine ja julgustada seeläbi ka n-ö tavakasutajaid tootepilte oma sotsiaalmeedias jagama.

Wolt on hea näide tootest, mille jagamine sotsiaalmeedias on influencer’ite abil “lahedaks” tehtud – influencer’ite kaasamise läbi on loodud trend Wolti paberkoti jagamisest sotsiaalmeedias. Nüüd teevad väga paljud Wolti kasutajad seda igapäevaselt, saamata selle eest otsest tasu.

Soovitusturundus (referral marketing)

Samamoodi kasutab Wolt influencer’eid soovitusturunduse edendamiseks: tihtipeale jagavad influencer’id oma personaalset sooduskoodi, millega uus kasutaja saab esimese kojuveo tasuta.

Kuna Wolti äpis on igal kasutajal oma isiklik esimese tasuta kojuveo kood, toimub siin sarnane efekt: influencer’ite eeskujul on ka tavakasutajad hakanud personaalset koodi oma sotsiaalmeedias jagama. Lisaks on see turunduskanalina hästi mõõdetav – nii näed kohe ära, millise sisulooja koodiga kui palju uusi kasutajaid on liitunud või kui palju uusi tellimusi tehtud on.

👉🏼 Loe lisaks: Kuidas mõõta influencer turundust?

Soovitusturundus on ka Promoty enda jaoks üks efektiivsemaid soovituskanaleid olnud: sisuloojalt-sisuloojale soovituste abil oleme kaasanud enam kui 40 000 kasutajat kolmes riigis. Kuna influencer’eid Instagrami reklaamidega otseset sihtida ei saa, on see meie jaoks olnud hea võimalus nii kitsa sihtgrupini jõudmiseks.

👉🏼 Loe lisaks: Kuidas Eesti idufirma nulleelarvega 10 000 kasutajani jõudis

Tootearvustused

Tihtipeale kasutatakse influencer’eid toodete tutvustamiseks – seda nii uute toodete lansseerimisel kui ka juba turul olevate toodete brändi tugevdamiseks. Sel juhul saadetakse sisuloojale toode, palutakse tal seda testida ning oma arvamust jagada. Eriti võimas efekt tekib sel juhul, kui influencer’ile toode väga meeldib ja tema jälgijate seas on ka teisi toote fänne, kes kommentaarides või story’des omavahel suhtlema hakkavad: nii moodustub toote ümber väike fännide kogukond, mis vaikselt kasvama hakkab.

P.S. Sisuloojal on alati õigus oma arvamuse avaldamisele: kui toode ei täida lubatud eesmärki, on influencer’il õigus see viisakalt välja öelda või koostööst loobuda.

Üks põnev tootearvustuste kampaania Promotys on olnud MyLooki tootearvustuste kampaania, kus sisuloojatele saadeti testimiseks L’Oreali ripsmetušš ning paluti ausat tagasisidet. “Eeldame ausat tagasisidet, millest võiks teistel huvilistel ripsmetuši valimisel abi olla,” sätestas kampaaniabriif. Lisaks Instagramis jagamisele paluti osalejatel jagada ausat tagasisidet ka MyLooki lehel, et teised ostlejad saaks selle põhjal paremaid valikuid teha.

Blogide eeliseks on see, et artiklid ja tootearvustused tulevad ka otsingumoorites välja – Instagram jääb selles osas veel alla. Küll aga saab Instagramis teemaviidete (hashtags) abil kindlaid tooteid otsida ning kui Instagramis ostlemise funktsionaalsus populaarsemaks muutub, kasvab eeldatavasti ka Instagrami tootearvustuste tähtsus.

Kuidas mõõta suusõnalist turundust?

Brändi mainimisi eravestlustes mõõta on ilmselgelt keeruline – küll aga saab mõõta brändi mainimiste ja märkimiste arvu sotsiaalmeedias, teemaviidete kasutust, muutuseid otsingute mahus, sõnumite (direct messages) arvu, kaasatust brändi sotsiaalmeedias, teha järeldusi koostööpostituste kommentaaride arvu ja sisu põhjal.

Näiteks Soome karastusjookide brändi Nokian Limut turundus- ja finantsjuhi Janne Paavola sõnul oli selgeim indikatsioon suusõnalisest turundusest brändile saadetud sõnumite arv: peale Promoty kampaaniat sai bränd hulgaliselt kirju sisuloojatelt, kes tahtsid samuti äsjalansseeritud brändi esindada.

Lisaks tõi Paavola välja, et kahest Promotys läbiviidud kampaaniast oli kõrgem kaasatus ja rohkem sõnumeid potentsiaalsetelt koostööpartneritelt pärast kampaaniat, kus osalesid nooremad (alla 20-aastased) mikro-influencer’id. Vanema sihtgrupi puhul oli levik küll 4 korda kõrgem, kuid kaasatus pea 10% madalam.

Eesti turul on enim elevust ilmselt tekitanud Sutu pilliroost kõrte kampaania, kuhu kaasati 95 sisuloojat – nende seas nii kümnete tuhandete jälgijatega influencer’eid kui ka alles alustavaid, tuhatkonna jälgijaga sisuloojaid. Kampaania peamine eesmärk oli brändi tuntuse kasvatmine ja Sutu eestvedaja Kaido Saare sõnul see ka saavutati: “Märksõnade kasutus otsimootorites näitab, et meie nime ja tooteid otsitakse. Samuti on Instagrami jälgijate arv kasvanud 2,5 korda.”

👉🏼 Loe lisaks: 7 edukat tootekampaaniat Promotys

 

Influencer’itel on oluline roll usalduse loomisel, eriti uuel turul. Seetõttu tasub neid kaasata nii sisu loomiseks, tootearvustuste ja tagasiside jagamiseks ning seeläbi suusõnalise turunduse edendamiseks.

Promotys saad kampaania üles seada ning sobivad influencer’id kandideerivad ise su kampaaniasse. Kui sul tekkis mõtteid, küsimusi või tahad teada, kuidas sinu ettevõte võiks influencer turundusega alustada, võta meiega ühendust – mõtleme hea meelega kaasa! 👇🏼

Samal teemal: