Yaga: influencer turundus Eestis ja Lõuna Aafrikas

Promoty Akadeemia kolmandal eelüritusel vestlesime ostu-müügiplatvormi Yaga turundusjuhi Anette Apriga influencer turundusest, Lõuna-Aafrika turule sisenemisest ning Eesti ja LAV turgude erinevusest.

Anette haldab Yaga turundustegevusi nii Eestis kui ka Lõuna-Aafrikas. Mõlemas riigis on peamine turunduskanal just sotsiaalmeedia ning turule sisenemine on käinud suuresti läbi influencer turunduse. Seetõttu me Anette külla kutsusimegi!

3 põhjust influencer’ite kaasamiseks

Yaga on kiiresti kasvav ostu-müügiplatvorm, kus igaüks oma riideid, ehteid, kosmeetikat, kodukaupa ning teisi pre-loved esemeid saab müüa. Koostööd influencer’itega on nende jaoks enamasti seotud sisulooja esmakordse pardale toomisega: tal palutakse avada platvormil oma pood, lisada sinna vähemalt 10 toodet ning oma sotsiaalmeedia jälgijad enda poodi ostlema suunata.

Lisaks sellele, et sisuloojate kaasamine aitab platvormile uusi külastajaid ja kliente tuua, toob Anette välja veel kaks põhjust, miks influencer’id on Yaga turundusstrateegias ettevõtte algusaegadest saati olulist rolli mänginud.

Esiteks, kuna sisuloojatel kipuvad riidekapid ja meigisahtlid keskmisest kiiremini täituma, on neil palju atraktiivset kaupa, mida platvormil müüa. Teiseks tekitavad mõjuisikud usaldust. “Uuel turul on oluline inimestele anda tunne, et platvorm on usaldusväärne – et nad julgeksid seal müüa ja veelgi enam, ostelda,” selgitab Anette. “Usalduse loomiseks on influencer’id hästi olulised.”

Lisaks on Yaga suurepärane näide brändist, kes on oma sotsiaalmeedia üles ehitanud 100% influencer’ite ning teiste platvormi kasutajate loodud sisu kasutades.

Õppetunnid Lõuna-Aafrika turult 🌍

Lõuna-Aafrika lansseerimispäeval oli Yaga.co.za platvormil üleval juba hulk kuulutusi, sealjuures 12 kohaliku influencer’i poed. Sellele eelnes põhjalik eeltöö, et leida sobivad müüjad.

Nende esimese 12 influencer’i väljaotsimine oli väga manuaalne tegevus – Promotyt seal ju ei ole. Surfasin erinevaid profiile ning vaatasin palju neil jälgijaid on ja kas nende feed on selline, mis võiks meie soovitava kuvandiga sobida,” meenutab Anette. Samas tõdeb ta, et ehkki tegevus oli aeganõudev, aitas see kohalikku influencer turunduse maastikku tundma õppida.

Tänaseks on Yagal influencer’ite agentuur, kellega Lõuna-Aafrika turul koostööd tehakse. “Agentuuri väärtust näeme me ülisuurena. Erinevalt välisest vaatlusest suudavad nemad sisuloojate kohta reaalsed numbrid anda: levik, kaasatus, jälgijaskonna demograafia jm,” selgitab Anette. “Kuna eriti Lõuna-Aafrikas on meie sihtrühm üsna piiritletud, on nende andmete olemasolu väga oluline.” 

Lansseerimise eel jooksutati sotsiaalmeedias “Coming soonteaser reklaame ning koguti huvilisi meililisti, et neid platvormi avamise päeval esimesena teavitada. Lisaks ehitati üles brändi sotsiaalmeedia kontod – Anette sõnul oli see üks olulisimaid aspekte, mis aitas neil enne avamist nii kohalike sisuloojate kui teiste müüjate usaldust võita. Ühtlasi pakuti esimestele sisuloojatele võimalust osaleda eksklusiivses lansseerimiskampaanias, kuhu nad on spetsiaalselt välja valitud – sellega loodi tunne, et tegemist on personaalse lähenemise ning kampaaniaga, millest sisulooja ei taha ilma jääda.

Eesti ja Lõuna-Aafrika turgude peamise erinevusena toob Anette välja kasutajate suhtlusstiili: kui Eestis kasutatakse platvormil olevat sõnumitevahetust peamiselt detailide täpsustamiseks, siis Lõuna-Aafrikas on enne ostu sooritamist ostja ja müüja omavaheline kirjavahetus väga olulisel kohal. 

Koostööde osas suheldakse influencer’itega mõlemal turul peamiselt meilitsi, kuid Lõuna-Aafrika sisuloojatele meeldib väga ka telefoni teel suhelda. “Üleüldiselt on tegu rohkem avatud ja suhtlusalti rahvaga,” naerab Anette – see väljendub ka kiires jälgijate arvu kasvus ning kõrges kaasatuse määras (engagement rate).

Lisaks toob ta välja, et erinevalt tarbitakse ka sotsiaalmeedia reklaame: LAV-is on reklaamiformaadid nagu karussell- või story-reklaamid üsna uued ning tihtipeale ei saada aru, et nende peale klikates jõuab tooteni. Seetõttu osutus oluliseks läheneda loovalt reklaamide pealkirjadele, et õpetada kasutajaid soovitud suunas käituma.

Anette sõnul keskenduvad influencer’id mõlemal turul üldjoontes ühele kanalile. Sealjuures domineerib mõlemas riigis Instagram, Lõuna-Aafrikas on lisaks olulisel kohal ka Twitter. 

Põhjalik sisend ja palju vabadust

Sobivad sisuloojad leiab tavaliselt agentuur või Anette ise. Samas ei ole ta ka vastu, kui sisuloojad ise Yagale kirjutavad, sest nii võib leida uusi ja ägedaid koostööpartnereid. “Lisaks võib see olla indikatsioon, et sisuloojale päriselt meeldib sinu bränd – mis omakorda võib tähendada sisukamat ja efektiivsemat koostööd,” selgitab ta.

Influencer’ite valikul on oluline eelkõige mõjuisiku stiil ning jälgijaskonna ühtivus Yaga sihtgrupiga. Kui esialgu kaasati pigem suuremaid influencer’eid, siis viimasel ajal otsustatakse üha rohkem mikro-influencerite kasuks. “Ma ei alahindaks vähem kui 10 000 jälgijaga sisuloojate mõju. Yagas me mõõdame külastuste arvu ja oleme näinud, et koostöö 3000 jälgijaga sisuloojaga võib olla tulemuslikum kui koostöö influencer’iga, kellel on 30 000 jälgijat.”

Kuna ettevõttel enda tooteid ei ole, on enamik koostöid rahaliselt tasustatud. Tulemuslikkuse hindamisel on olulisim mõõdik Yaga lehele toodud uue külastaja hind, mis saadakse koostöö maksumuse ja tema poe külastajate arvu põhjal: “Kuna igal sisuloojal on oma pood, ei ole seda keeruline mõõta.”

Koostöö õnnestumiseks on oluline, et influencer saaks võimalikult hea sisendi, ent samas ei seataks talle liigseid piiranguid. “Me püüame koostööpartneritele anda võimalikult selge sisendi: mis on meie eesmärk, millised on meie ootused sisuloojale ja millist tulemust me soovime saavutada,” räägib Anette. “Lisaks tasub anda võimalikult palju taustainfot kampaania ja ettevõtte enda kohta, et sisulooja oskaks end selle kampaania sisse mõelda ja tänu sellele paremat sisu luua.”

Üks väheseid palveid visuaali osas on see, et kui sisulooja tahab fotol Yaga platvormi näidata, peaks ta seda tegema telefonist, mitte arvutist. “Me tahame edasi anda, et oleme mobiilile optimeeritud platvorm,” selgitab Anette. Teine kasulik nipp on mitte piirduda ühe story’ga. “Loomulikult saab ka teha ainult ühe story ja sellele “swipe up” lingi lisada – aga pigem võiks näidata asju, mis müüki läksid ja jagada mõne oma lemmikeseme taustalugu, et natuke inimesi sellele lainele viia,” jagab Anette soovitusi.

Teisalt ei tohiks sisuloojaid ka liigselt raamidesse suruda. “Üldiselt käib võitlus selle peale, kes suudab kõige orgaanilisemalt makstud sisu esitleda ning selles osas teab influencer ise kõige paremini, mis tema jälgijaid kõnetab,” võtab Anette teema kokku.

Kui tahad kõigest täpsemalt kuulda, saad intervjuud täispikkuses järele vaadata Promoty Facebooki lehel!

Samal teemal: