Influencer turunduse nõuanded Wolti turundusjuhilt

Wolt on kasvanud kiirelt nullist regiooni üheks populaarseimaks toidu kojuveo äpiks. Kuidas nad seda tegid?

Endine Wolt Läti turundusjuht ja praegune Promoty Läti turu juht Elīza Jaka jagas hiljuti Facebook live‘is oma influencer turunduse õppetunde ja nõuandeid. Panime olulisimad punktid kirja! 👇🏼

.

Miks influencer turundus toimib?

♡ Nii Facebooki kui ka Instagrami algoritm muutub selles suunas, et me näeme üha vähem brändide postitusi ja reklaame. Seetõttu muutub brändide jaoks üha kasulikumaks eelistada influencer turundust tavapärastele sotsiaalmeedia reklaamidele.
.
Influencer turunduse puhul on oluline ka positiivne mõju brändi kuvandile: tahes-tahtmata seostame me brändi nende sisuloojatega, kellega ta on koostööd teinud. Kui bränd on oma koostööpartnereid hoolikalt valinud, on see seos postitiivne.

Kust ja kuidas influencer’eid leida?

♡ Vaata, ehk on su seniste kasutajate seas sisuloojaid, kellega koostööd teha. Samuti võib üle vaadata brändi jälgijad sotsiaalmeedias – on seal mõni influencer, kes brändi pidevalt oma story’des või postitustes märgib? Need on need superfännid, kellega koostööd tasub teha ♡ (…loomulikult kasutab Wolt nii Lätis kui ka Eestis Promotyt 😛)

♡ Kui influencer su brändi pidevalt story’des või postitustes märgib, tasub neid mõne emoji või kommentaariga tänada. Lisaks võid küsida, kas tohid loodud sisu ka brändi kanalites jagada!

♡ Jälgi, et influencer jagaks brändiga samu väärtuseid – näiteks kui müüd fitness-tooteid, peaks ka sisuloojad, kellega sa koostööd teed, viljelema sportlikku eluviisi.

♡ Enne koostöö alustamist tasub üle vaadata sisulooja seniste postituste ja pildiallkirjade kvaliteet, endised koostööpartnerid ja jälgijate demograafia. Näiteks Wolt tegutseb Lätis ainult Riias, mistõttu teevad nad koostööd influencer’itega, kes on Riiast pärit ning kelle enamik jälgijaid on samuti Riiast.

Lisaks tasub silmas pidada sisulooja kaasatuse määra. Mida kõrgem on jälgijate arv, seda madalam kipub kaasatus olema – Eliza jälgib tavaliselt, et see ei oleks madalam kui 5%.

👉🏼 Loe lisaks: Kuidas leida brändiga sobivaid influencereid?

Wolti influencer turunduse strateegia

♡ Läti turule sisenedes oli Wolti jaoks oluline, et uuest rakendusest kuuleks võimalikult palju Riia elanikke. Seetõttu oli nende esimene strateegia sooduskoodide kasutamine: nii influencer’id kui ka nende jälgijad, kes Woltist midagi tellisid, said koodi abil madalama kohaletoimetamise tasu.

Sooduskoodid osutusid ka parimaks viisiks influencer turunduse tulemuste mõõtmiseks: koodide abil oli võimalik kindlaks teha, milline koostöö kui palju tulemusi tõi.

Hiljem, kui teadlikkus brändist juba kõrgem oli, võeti kasutusele FOMO (fear of missing out) strateegia: Wolt oli kõikjal nähtav, et tekitada inimestes tunde, justkui kõik nende ümber tellisid toidu alati Woltist ning nemad peaksid seda samuti proovima.

Influencer’itega koostööd tehes teeb Wolt peamiselt tootekampaaniaid, kus sisuloojad saavad tasuks Wolti krediiti: sel juhul saavad influencer’id ise ka Woltist tellimise kogemuse  ning kui nad teavad ja usaldavad toodet, on tulemuseks siiramad ja kvaliteetsemad koostööpostitused. Samal põhjusel tasub anda influencer’itele vabadus oma ideede ellu viimiseks.

♡ Aeg-ajalt tasub kaasata uusi influencer’eid, kellega koostööd teha – vastasel juhul jõuab bränd pidevalt vaid piiratud sihtgrupini.

Kokkuvõttes rõhutas Eliza, et iga bränd peaks välja kujundama oma strateegia: mis töötab ühe brändi jaoks, ei pruugi töötada teise jaoks. Kui sul on Promoty platvormi kohta küsimusi või tahad arutada, kuidas influencer turundus sinu brändi heaks tööle panna, võid julgelt meiega ühendust võtta või kiire 30-minutilise demo broneerida!

Samal teemal: