TikTok ja tiktokerid – mida ja keda teada?

TikToki mõjuvõimu ei tohiks tänapäeval alahinnata. Peale mõjuka ajaröövimisvahendina noorte seas on TikTok pälvinud ka nutikate ettevõtjate tähelepanu, kes sealsete turundusvõimalustega kaasa minna soovivad. 49% kasutajatest nõustuvad, et TikTok on aidanud neil ostuotsuseid teha ja 72% TikToki kasutajatest leiavad, et sealsed reklaamid on inspireerivad.

Kuidas aga TikTokiga algust teha? Kuidas luua sisu, mis n-ö viraalseks läheks? Kuidas toimivad TikTok koostööd? Sellest postitusest leiad kõik need vastused ja kuhjaga muudki huvitavat, mida TikToki kohta õppida – loe järjest või liigu pealkirjale klikkides otse huvipakkuva teema juurde.

1. TikToki eelised teiste kanalite ees

Mõned numbrilised faktid:

▸ TikTokil on 1 miljard igakuist aktiivset kasutajat
▸ Äppi on alla laaditud üle 2.6 miljardi korra
▸ 60% TikToki kasutajatest on Z generatsioonist
▸ Keskmiselt veedetakse TikTokis 52 minutit päevas

Allikas: Wallaroo Media

Henna Santavuori (@henna.santavuori) x Bamherhead kampaania foto

TikTok keskendub lühivideosisule ning erinevalt Twitterist või Instagramist, kus põhifookus on tekstil ja piltidel, on TikToki rõhk hoopis helil ja videotel. 

TikToki kasutajad leiavad, et sealne reklaamsisu on ainulaadne ja erinev võrreldes Instagrami või muu sotsiaalmeedia platvormil esineva reklaamiga. Samuti on erinevate brändikontode jälgijaskonna arv TikTokis enamasti tunduvalt suurem kui muudel platvormidel.

Sarnaselt Netflixile näitab TikTok kasutajale personaalset sisu, mis just teda huvitab: äpp õpib kasutajat kiiresti tundma ning sorteerib välja just talle kõige meelepärasemad videod. Samal ajal on võimalik hoida silm peal ka enda sõprade tegemistel. 

Instagram ja YouTube on kujunenud välja platvormideks, kus inimesed jagavad kõige ilusamaid ja põnevamaid hetki oma elust, mida vaadates hakkame ennast tihtipeale teistega võrdlema ning unustame, et sellise sisu taga on tegelikult tavalised inimesed enda argipäevaste muredega. TikTok seevastu on pannud kasutajaid end turvaliselt tundma, kuna seal jagatakse ka elu mitte kõige ilusamaid külgi. Sisuloojad on öelnud, et TikTokis saavad nad olla nemad ise ja postitada videoid, mida nad ühelegi teisele platvormile ei postitaks. Samuti on inimesed TikTokis rohkem altid postitusi kommenteerima ja neid lugema. 

TikTok on esimene rakendus, kuhu on kombineeritud kõikide suurte rakenduste omadusi – tänu sellele on äpp nii kasutajasõbralik ja populaarne. 

2. Millist sisu TikToki luuakse?

Kui teed influencer‘iga koostööd, siis ilmselt langeb teie koostöövideo ühte kategooriasse järgmistest:

▸ Huulte sünkroonimine (ingl lip syncing): kasutajatele meeldivad sellist tüüpi videod, kuna need on naljakad, väga loovad ja ekstravagantsed.

▸ Ümberkujundamise (ingl makeover) videod : sellist tüüpi videod näitavad millestki enne ja pärast versiooni, näiteks inimese juustest, riietusest, kodust jms.

▸ Tantsuvideod: nagu iga tiktoker teab, on tantsuvideod TikTokis äärmiselt populaarsed. Neid luuakse kas oma talendi näitamiseks või lihtsalt huumorivõtmes.

▸ “Päev enda elus” stiilis videod: kasutajatele läheb peale teiste inimeste igapäevaelu kajastavad videod. Nendes võib näidata enda hommikut, pereelu, töötegemisi või kõike muud, mida enda päevas ette võetakse. Mida ehedam sisu, seda paremini seda vastu võetakse!

▸ Väljakutsed: tuhanded inimesed otsivad meelelahutuseks väljakutsetel põhinevat sisu, mistõttu võivad sellist tüüpi videod kiiresti viraalseks minna. TikToki väljakutse video koosneb tavaliselt kolmest elemendist: tekst, heli ja liikumine (tavaliselt on see tantsuline koreograafia). Näiteks leiab väljakutsevideoid teemaviidete alt nagu #trynottodance ja  #challenges_tiktok 

▸ Õppevideod (ingl tutorial videos): videod, mis midagi õpetavad – alates pasta valmistamisest kuni uue meigitehnika õpetamiseni välja.

▸ Trennivideod: kõik soovivad enda lemmiku suunamudija või kuulsuse moodi välja näha ning otsivad seetõttu sisu, mis kajastaks nende treeningkavasid.

▸ Loomavideod: see on vist lausa iseenesest mõistetav… Kes ei tahaks vaadata videoid armsatest ja naljakatest loomadest?

▸ TikTok Live videod: kui muidu postitatakse TikToki videoid, mille valmimiseks on tehtud mitu võtet ja seda hiljem töödeldud, siis tasub meeles pidada, et inimestele meeldivad ka lihtsad live-videod. Need annavad sisuloojatele võimaluse luua sügavam side oma jälgijatega.

TikTok Live @charlidamelio

TikToki trend võib olla heli, laul, teemaviide, tants või väljakutse. Isegi viis, kuidas videoid töödeldakse, võib trendiks saada. Kui kindla ülesehitusega video hakkab populaarsust koguma ja suur hulk kasutajad  sarnase sisuga videoid loovad, kujunebki välja trend. Kui mõni trend on kuulsa sisulooja poolt üles korjatud, võib see viraalseks saada lausa mõne tunniga. 

TikToki trendidega kaasaskäimine on oluline kõigile, kes sotsiaalmeedias karjääri teha soovivad – trend on parim viis olla nähtav ja uutele inimestele silma jääda. 

3.1. Kuidas TikToki trende ära tunda?

Oluline on olla kiire ja trende õigel ajal märgata. Kui ühe trendi kohta on loodud juba miljon videot, siis on üsna keeruline nende vahelt välja paista. On mitmeid sisuloojaid, kes on pühendanud oma aja kasvavate trendide ära tundmiseks ja jagavad neid ka teistega. Näiteks @sabrinaannesocials on kasutaja, kes jagab TikToki nippe ja trende, mis sotsiaalmeedias, eelkõige just TikTokis, parasjagu liikumas.

Trende võib tähele panna ka lihtsalt TikTokis aega veetes. Alustuseks on hea sirvida läbi oma esileht ja olla kõikide vaadatavate videotega mõttega kaasas. Pane tähele ka pisiasju nagu näiteks, millise nurga alt kaamerat hoitakse või milliseid teemaviiteid pealkirjades kasutatakse. Kuna trendid lähevad massidesse, siis tekib üsna ruttu arusaam, mis need on ning millal need vahetuvad. Pannes tähele ühte laulu või tantsu pidevalt kordumas, ongi tegemist TikToki trendiga.

4. Kuidas Tiktokiga alustada ja kontot kasvatada?

Enne video salvestamist peaks läbi mõtlema, millist tüüpi sisu sa looma hakkad ja millist väärtust oma jälgijatele pakkuda saad. Võid luua näiteks harivat või naljakat sisu minnes kaasa viimaste trendidega või alustada hoopis ise uue trendiga! 

Konto jälgijaskonna kasvatamine ei käi üleöö, vaid on pikem ja strateegilisem protsess. Siin on mõned nõuanded, mis konto kasvatamisel abiks võiksid tulla 👇🏼

▸ Tea, kes on su sihtrühm. See on esimene ja kõige olulisem samm. Kui oled välja nuputanud, milline on su publik, on sul palju lihtsam mõelda, millist sisu luua, kuna tead, keda kõnetada tahad. 

▸ Võta osa trendidest. Nagu mainisime, on TikTok trendidega tugevalt seotud ja nendest osa võttes võid väga paljude uute inimesteni jõuda! 

▸ Hari oma jälgijaid. Väidetavalt parim TikToki sisu on samaaegselt nii hariv kui ka meelelahutuslik. Kui suudad need kaks asja ühendada, on sul juba pool võitu!

▸ Kasuta teemaviiteid. Teemaviidete kasutamine aitab kahtlemata su videote vaatamisi kasvatada, eriti kui kombineerid omavahel brändinimelisi, populaarseid, väljakutseteemalisi jm teemaviiteid. 

▸ Postita õigel ajal. Parim aeg postitamiseks on muidugi siis, kuil su vaatajaskond kõige tõenäolisemalt TikTokis on. Õige kellaaja leidmine võtab omajagu katsetamist ja aega, aga lõpuks on see igati seda väärt!

▸ Tee koostööd teiste tiktokeritega. Pea meeles, et TikTok on platvorm sotsialiseerumiseks. Oluline on kaasata ka teisi sisuloojaid – miks mitte proovida näiteks TikTok duetti. See aitab kahtlemata kaasatust tõsta!

5. Kuidas jõuda For You lehele

a) Mida uuem on konto, seda suurem on võimalus for you lehele jõuda. TikTokiga alustades tuleb postitada võimalikult palju: kõige kasulikum oleks seda teha 3-5 korda päevas ja kasutada teemaviiteid, mis on videoga seotud (viited nagu #foryou, #viral jne ei jää enam algoritmile silma, mistõttu soovitame nende asemel kasutada midagi relevantsemat). 

b) Oluline on oma jälgijatega võimalikult palju suhelda: võta aega kommentaaridele vastamiseks, sest see annab algoritmile märku, et video on aktiivne. Samuti paneb see sinu jälgijaid erilisena tundma ja suure tõenäosusega kommenteerivad nad ka järgmine kord su TikToke!

c) Postita õigel ajal. Tõenäoliselt on alguses keeruline leida seda ühte sobivat kellaaega postitamiseks. Siiski on oluline katsetada erinevatel kellaaegadel postitamist, et leida enda jaoks see õige.

d) Ära kustuta oma TikToki videoid. Kui üks hetk tunned, et mingi video sulle enam ei meeldi, siis soovituslik on see lihtsalt privaatseks muuta – nii ei näe teised enam su videot, aga video meeldimised jäävad kontole alles. 

e) Mida lihtsam on su video, seda paremini see inimestele peale läheb. Keerukalt monteeritud ja väga kõrge kvaliteediga videod TikTokis nii hästi ei tööta: TikTok on kujunenud kohaks, kus inimesed käivad ajaveetmiseks ja meelelahutuseks ehk otsitakse kerget igapäevast sisu. 

f) Hea teadmine, mida meeles pidada, on ka see, et inimese tähelepanu püsib vaid 7 sekundit. Seega peaks video esimese seitsme sekundi jooksul inimeses tähelepanu äratama, et ta sellel ka pikemalt peatuks ning lõpuni vaataks. 

👇🏼 Selleks, et vaatajad su postitatud TikTokile reageeriksid, aitavad kaasa mõned nipid:

▸ Esita küsimusi: lisa videosse või selle pealkirja küsimus, millele vaatajad vastata saaksid – see tekitab TikToki kommentaarides arutelu. 

▸ “Saada see video..”: suuna vaatajat su TikToki edasi saatma. Näiteks: “Saada see video oma parimale sõbrale”. Kui videot jagatakse, näitab see algoritmile, et selle sisu vastu tuntakse huvi ning suunab seda seetõttu rohkemate inimesteni. Seega on kasuks iga nipp, mis paneb kasutajaid su TikToke jagama!

▸ “Tag’i keegi”: suuna vaatajat su TikToki kommentaarides kedagi ära märgistama. Näiteks: “Su seitsmes @ peab su kinno viima” või “Tag’i keegi, kellega koos tahaksid seda trendi proovida”. Nii saab su video samaaegselt rohkem kommentaare ja jõuab rohkemate inimesteni! 

6. Laadi TikToki videod ilma vesimärgita alla

Kui postitade TikToki video, on sul võimalus see ka enda galeriise salvestada, kuid paraku jääb video peale ka TikToki logo. Õnneks on aga mitmeid platvorme, mis TikTokilt vesimärgi ära võtavad!

Platvorm, mida ise kasutame, on SnapTik – lihtsalt kopeeri oma TikToki link (esmalt vaata, et sinu kasutaja ja TikTok on avalikud), kleebi see SnapTiki ning seejärel laadi see HD-s endale alla. Ja voila, sul on TikToki video ilma vesimärkideta!

Kui sa plaanid allalaaditud TikToki videot ka Instagrami Reelina postitada, pane tähele, et sa ei kasutaks originaal video heli, vaid otsid Instagrami Music Library’st laulu.

Jekaterina Kalašnikova (@miss_kalashnikova) x Belief kampaania foto

7. TikToki reklaamiideed brändidele

Hetkel on TikTokis viis erinevat reklaamivormingut, millest Eestis veel kahjuks ükski saadaval pole, seega parim võimalus end TikTokis turundada on läbi influencer-koostööde. Tõenäoliselt on see ainult aja küsimus, kui reklaamimise võimalus ka meieni jõuab – seega on kahtlemata kasulik sellest teadlik olla!!

TikToki reklaamvõimalused, mida ka Eestisse oodata võib👇🏼

▸ In-feed reklaamid: reklaamid, mida kuvatakse kasutaja feed’is teiste TikTokide vahel – seega peaks reklaam tavapäraste TikTokidega võimalikult sarnane olema. Soovitatav video pikkus on 15 sekundit ja sellele on võimalik lisada CTA nupp. 

▸ Brand Takeover: reklaamid, mis ilmuvad koheselt TikToki äpi avamisel. Tegemist on pigem kalli ja eksklusiivse täisekraan-reklaamiga, mis võib olla 3-5 sekundiline GIF, pilt või video.

▸ Hashtag Challenge reklaamid: klõpsates sponsoreeritud teemaviidetele, suunatakse kasutaja maandumislehele, kus on sponsori logo, kodulehe link, väljakutse kirjeldus ja teemaviitega seotud populaarsemad videod. Loominguline väljakutse julgustab kasutajaid sellega ühinema ning aitab jõuda rohkemate kasutajateni. 

▸ Brändi logoga filtrid: TikTok pakub kasutajatele brändi logoga 3D või 2D filtreid, mida videotes kasutada saab.

Nagu Instagramis, on ka TikTokis koostöid tehes oluline ära märkida, et tegemist on sponsoreeritud sisuga ja kellega on koostöö tehtud. Kui seda sammu ei tee, võib TikTok koostööpostitusest siiski aru saada ja video eemaldada. Lisaks on oluline pöörata tähelepanu sellele, millist muusikat koostööna tehtud TikTokis kasutada – tegemist peab olema no copyright heliga. Kui lülitad seadetes oma konto business account’iks, näitab TikTok automaatselt, milline muusika on koostööde puhul keelatud ja milline mitte. 

8. Kuidas leida TikToki koostööpartnereid?

TikTokis on ülemaailmselt üle 1 miljardi aktiivse kasutaja. Kui platvormiga kursis ei ole, siis kust ja kuidas leida üles need teemandid, kes brändile maksimaalset kasu tooksid?


8.1. Otsi TikTokist manuaalselt

Üks võimalus on TikTokis sirvida ja koostööpartnereid manuaalselt otsida. Äpp lahti võttes tundub esialgu kõike üsna palju, küll aga on mõned võimalused, kuidas oma otsimisprotsessi kiiremaks teha.

a) Vaata, kas mõni olemasolevatest koostööpartneritest tegutseb TikTokis

Kui teed sisuloojatega juba Instagramis, YouTube’is või mujal kanalites koostööd, tasub üle vaadata, kas nad on ka TikTokis aktiivsed – võime öelda, et tõenäosus selleks on üsna suur! 

b) Anna algoritmile märku, millist sisu eelistad

Tähtsaks TikToki lüliks on algoritm, mille abil näevad kasutajad just neile sobituvat sisu. Äpi esimesel ehk “For You” lehel on videod, mida algoritm sulle su tegevuse põhjal soovitab. 

Selleks, et näeksid sellist sisu, mida soovid, like’i ja kommenteeri nende sisuloojate videoid, kes su brändiga sobivad – mida rohkem tegevusi ühe TikTok’i juures teed, seda arusaadavam on algoritmile, millisest sisust sa huvitatud oled. Nii on suurem võimalus, et sisuloojad, kellega koostööd teha võiksid, jõuavad otse su uudisvoogu.

c) Kasuta otsimiseks teemaviiteid, märksõnu ja asukohti

TikToki otsingut kasutades saad olla üsnagi loominugline: võid sinna kirjutada mõne märksõna, mis su valdkonnaga seostub, või asukoha, kus koostööpartnereid leida sooviksid. 

Arvutis TikToki kasutades näed otsingutulemustes otsisõnaga seotud kõige populaarsemaid videoid ja kasutajaid; telefonis saad otsida ka laule, teemaviiteid ja näha LIVE-videoid. Kasutajate otsimiseks klikka otsinguriba all “Users”. Lisaks on äpis võimalik oma otsingut ka mõne filtri abil piirata, et tulemused täpsemad oleksid: otsi kasutajaid näiteks jälgijate arvu või profiili tüübi järgi.

TikTok’i töölauaversiooni avalehel näed “Suggested accounts” all kasutajaid, keda TikTok soovitab sulle sisu põhjal, mida kõige rohkem vaatad, keda sa jälgid ning kus sa paikned. 


8.2. Kasuta TikTok influencer’ite otsingu tööriista

Turul on mitmeid turundajatele mõeldud tööriistu, mis aitavad leida TikTokis tegutsevaid sisuloojaid nende jälgijaskonna suuruse, huvide või demograafia põhjal. Kohalikul turul pakume seda võimalust meie Promoty, omades andmebaasi TikToki ja Instagrami kontodest.

Erinevaid filtreid kasutades saad otsida koostööpartnereid vastavalt kasutajate jälgijaskonna või videote vaatamiste arvule, sisulooja või tema jälgijate vanusele, asukohale või märksõnadele, mis mõjuisik oma profiilil maininud on.

kuidas leida tiktoki influencereid

Suurimad eesti TikToki kontod

Olulisim argument taolise otsingumootori kasutamiseks on võimalus näha detailset ülevaadet sisuloojate TikToki profiilist: keskmine vaatamiste arv, kaasatuse protsent, populaarseimad postitused, sarnased profiilid jpm – andmed, mida TikTokist ei näe.

Tööriista abil näed ära nende jälgijaskonna demograafia: kust jälgijad pärit on, jälgijaskonna vanuseline ning sooline jaotus. Lisaks on välja toodud konto tähelepanuväärsemad jälgijad ja profiilid, kellel nendega sarnane jälgijaskond on – kui oled leidnud mõned sisuloojad, kelle vaatajaskond sinu sihtrühmaga kattub, on see lihtne võimalus leida veel sarnaseid mõjuisikuid.

@kerlipaaslepp TikToki konto jälgijaskonna ülevaade

9. Rahateenimise võimalused tiktokeritele

Jah- TikTok on mõelnud ka selle peale, et muuta TikTokis videote loomine tasustatuks tööks! Siin on kaks funktsiooni, mis annavad TikTokeritele võimaluse rahateenimiseks👇🏼

a) Creator Fund

Creator fund’i Eestis küll veel pole, aga see tähendab, et iga tuhande vaatamise eest teenib kasutaja 2-3 senti ning kontolt saab raha välja võtta korra kuus. Funktsiooni saavad kasutada kontod, kellel on vähemalt 1000 jälgijat. 

b) Gifts

Üks viimaseid uuendusi, millega TikTok välja tuli, on võimalus koguda kingitusi. Gifts tähendab, et jälgijal on võimalik osta emoji ja saata see tiktokerile, kelle sisu ta hindab. Varem sai kingitusi saata ainult live-video puhul, kuid nüüd on võimalik neid ka kommentaaride kaudu saada. Selleks, et kingitusi koguda, tuleb see esmalt oma sätetest aktiveerida – seda saavad teha kasutajad, kellel on vähemalt 1000 jälgijat. Gifts on hetkel lisaks koostöödele ka ainukene võimalus, kuidas Eestis TikTokiga raha teenida.

10. TikToki koostööde hinnastamine

Selleks, et TikToki koostööde hinnastamisest veidike aimu saada, toome võrdluseks Ameerika tiktokerite ja Eesti Instagrami influencer’ite koostööde hinnad.

Ameerika TikToki koostööde hinnastamine: 

Vähem kui 10 000 jälgijaga tiktoker teenib ühe TikToki pealt 5-25 dollarit.
10 000 – 500 000 jälgijaga tiktoker teenib video pealt 25-125 dollarit.
500 000 – 1 miljoni jälgijaga tiktoker teenib video pealt 1250-2500 dollarit.
1 miljoni või rohkema jälgijaga tiktoker teenib video pealt 2500+ dollarit.

Allikas: NeoReach

Eesti Instagrami koostööde hinnastamine:

1000 jälgijaga teenib sisulooja ühe postituse eest 15-30 €, story eest 15- 20 €.
5000 jälgijaga sisulooja teenib postituse eest 75-100 €, story eest 25-35 €.
10 000 jälgijaga sisulooja teenib postituse eest 150-300 €, story eest 50- 100 €.
50 000 jälgijaga sisulooja teenib postituse eest 500- 1000 €, story eest 500 €.

👉🏼 Loe lähemalt: Kuidas kujuneb influencer’i postituse hind?

11. Parimad näited Eestist ja välismaalt

Välismaised näited:

Ryanair. Hea näide sellest, kuidas huumor kaasatust suurendab. Videotes kasutavad nad peamiselt pilte enda lennukitest, millele lisavad inimese omadustega filtrid, näiteks liikuvad silmad ja suu. Lisaks hoolikalt valitud helile suudavad nad väga humoorika lõpptulemuse saavutada.

Zara. Bränd kompab piire reaalsuse ja fantaasia vahel. 3D artistid loovad lühivideosid Zara hooajalistest kollektsioonidest. Nad pakuvad äärmiselt unikaalselt sisu, mis äratab koheselt uudishimu ja võib juhtuda, et unustad end nende videoid liiga kauaks vaatama.

McDonald’s. Väga humoorikad videod: bränd käib kaasas trendidega tehes need omanäoliseks.

Glossier nende kontot vaadates leiad kõik, mida ootad ühest ilu brändist: meigi- ja näohooldus nipid, toodete lahtipakkimised (unboxings), enimmüüdud tooted ja värvide valik. Aga mis teeb konkreetselt selle brändi sisu nii eriliseks, on behind the screens videod nende töötajatest, uue poe avamisest, toote valmistamis protsessidest jne. Taustainfo, mida Glossier enda jälgijatele pakub, paneb neid tundma rohkem kaasatuna ettevõtte tegemistes. 

Kohalikud näited:

MyHits. Kodumaine konto, kus luuakse väga lustakat sisu ja kus saatejuhid ning -külalised võtavad osa erinevatest väljakutsetest.

Nopri Talu. Kontol on välja kujunenud oma kindel käekiri: kodused ja armsad videod, kust ei puudu natuke huumorit. TikTokid, mis ei jäta küll ühtegi südant külmaks!

Tallinna Ülikool. Õpilaste algatatud TikToki kasutaja, kuhu noored humoorikaid videoid koolielust, eksamitest ja toimunud üritustest loovad. Õpilastel on nende videoid vaadates kindlasti palju äratundmisrõõmu!

Mõned suuremad ja tuntumad Eesti tiktokerid

Kas sinu bränd peaks TikTokis olema?

Kahtlemata ei ole mõtet  oma aega TikToki panustada puhtalt sellepärast, et “kõik teised ju tegutsevad seal”. Küsi endalt esmalt, kas su sihtgrupp kasutab TikToki? Kui vastus sellele on jaatav, võib TikToki strateegiline kasutamine su brändi jaoks suurepärane võimalus olla, et uute inimesteni jõuda ja brändilojaalsust kasvatada.

Kui sooviksid leida TikToki koostööpartnereid Eestist või välismaalt, kasuta selleks Promoty platvormi!

Samal teemal: