Mis on Promoty ja kuidas see töötab?

Sotsiaalmeedia mängib meie ostukäitumises üha olulisemat rolli: 70-80% inimestest otsib enne ostuotsuse tegemist lisainfot sotsiaalmeediast ja 92% eelistab sõprade soovitusi reklaamile. Seetõttu me Promoty lõimegi.

Lühidalt töötab platvorm nii:

•  Bränd loob kampaania;
•  Huvitatud sisuloojad kandideerivad ise kampaaniasse;
•  Bränd valib välja need sisuloojad, kellega koostööd tahab teha;
•  Väljavalitud sisuloojad laadivad sisu Promotysse üles;
•  Bränd vaatab esitatud sisu üle;
•  Kui üleslaetud sisu brändi poolt heaks kiidetakse, saab sisulooja selle sotsiaalmeediasse postitada;
•  Bränd saab Promotys kampaania täielikku statistikat jälgida.

Ikka on natuke segane, eks? Vaatame lähemalt, kuidas see turundaja jaoks töötab!

1. Kasutaja loomine
2. Kampaania loomine
3. Sobivate sisuloojate valimine
4. Esitatud sisu valimine

1. Kasutaja loomine

1. SAMM

Platvormi kasutamise esimeseks sammuks on kasutaja loomine ning brändi lisamine: selle nimi, logo, kodulehekülg ning lühike kirjeldus.

Saad seda teha siin.

2. Kampaania loomine

2. SAMM

Klikka sinist “Create first campaign” nupukest, et seada üles oma esimene kampaania.

3. SAMM

General” vaates saad sa:

Panna oma kampaaniale nime (name of your campaign) – kampaania nimetus, mida sisuloojad kampaaniate loetelus näevad;

Kirjeldada oma kampaaniat (describe your campaign) – ülevaade brändist, kampaania taustast ning eesmärkidest;

Määrata oma kampaaniale kohustuslikud teemaviited (campaign’s hashtags) – neid teemaviiteid peab sisulooja oma postituses mainima, kui ta sisu sotsiaalmeediasse üles laeb. Mida vähem neid on, seda parem! Teemaviide #ad lisandub postitusele automaatselt, kuna selle kasutamine sotsiaalmeedia reklaamide puhul on kohustuslik.

👉🏼 Veel teemal, kuidas kirjutada head kampaaniabriifi:

Kuidas kirjutada influencer’ile hea kampaaniabriif?

5 influencer turunduse kampaaniabriifi, millest eeskuju võtta

4. SAMM

Guidelines” vaates saad sa:

• Määrata nõuded kandidaatidele – kirjelda, milliseid sisuloojaid sa otsid;

• Tuua välja juhised sisu tootmiseks – pane sisuloojatele kirja ✔️DO’s and DON’Ts ehk täpsusta, millist sisu kandidaatidelt ootad (mis peaks pildil olema, millistes värvides peaksid fotod olema, mida kindlasti teha ei tohiks jne).

PS! Soovitame kasutada sümbolit  või  iga uue mõtte ees – nii on oluliste punktide üle tunduvalt lihtsam järge pidada!

5. SAMM

Duration” vaates saad sa oma kampaania kuupäevad paika panna.

PS! Kui soovid, et su koostööd oleksid pikaajalised, soovitame määrata lõppkuupäeva (End Date) “optional” peale – nii saavad influencer’id oma sisu regulaarselt platvormile üles laadida ning kampaania jääb jooksma, kuni sa selle manuaalselt lõpetad.

Saad seda teha, kui sa kuupäeva ei vali või kui jõudsid juba valida, siis vajuta kursoriga kastikese peale ning kustuta olemasolev kuupäev ära, nii ilmub kastikesse kiri “optional“.

Kui määrad Applications Close Date kindla päeva peale, kuid jätad End Date optional peale, ei saa uued sisuloojad pärast valitud kuupäeva enam kampaaniasse kandideerida, kuid vastavat kampaaniat näevad jätkuvalt need, kes on juba sellesse kandideerinud.

6. SAMM

Content” vaates peaksid sa:

• Valima, kas ootad influencer’itelt ühekordset (one-off) või igakuist (monthlysisu (mõlemad on allpool lahti seletatud);

• Määrama, mitu päeva varem peaksid influencer’id oma sisu enne kampaania lõppkuupäeva platvormile üles laadima. Pea meeles, et sisu võib vajada mõningaid täiendusi, kuni selle brändina lõplikult kinnitad, seega on oluline, et sisuloojal oleks muudatuste tegemiseks piisavalt aega. Soovitame määrata selleks vähemalt 3-5 päeva;

• Määrama, mitu päeva peaks sisu sotsiaalmeedias üleval olema.

Viimases kastis saad oodatavale sisule täiendavaid ning detailsemaid selgitusi lisada.

Ühekordne VS igakuine sisu

Ühekordne (one-off) sisu tähendab, et saad määrata kindlad kuupäevad, millal peaks sisu sotsiaalmeedias ilmuma ning kui kõik postitused on tehtud, on koostöö vastava sisuloojaga läbi.

Saad muuta sisu tüüpi (Content Type) – kas ootad feedipostitust või story‘t – ning sisu arvu (How Many), kui klikad vastavatel kastikestel.

Igakuine (monthly) sisu on ideaalne influencer’itega pikaajalisteks koostöödeks . Siin saad ka paika panna arvu, mitu postitust kindlaks kuupäevaks ootad.

PS! Kui määrad kampaania lõppkuupäeva (campaign end date) Duration all “optional” peale ning valid igakuise sisu, peavad influencer’id, kelle kampaaniasse vastu võtad, iga kuu vastavaks kuupäevaks sisu looma.

7. SAMM

Payments” vaade võimaldab sul valida, kas tasud sisuloojatele rahas, toodetes/teenustes või mõlemaga.

• Kui valid tasumise toodetes (enable rewarding with product), saad lisada toote / teenuse nime, lingi vastavale tootele, kirjelduse ning selle väärtuse. Kui lisad rohkem kui ühe toote, saavad kandideerijad nende seast omale ise sobiliku valida. Muide! Influencer’id su pakutava  toote väärtust ei näe – seega, kui soovid, et nad sellest teadlikud oleksid, võid vastava väärtuse toote nimesse või kirjeldusse lisada (nt 100€ kinkekaart).

PS! Kui valid tasumise vaid toodetes, lisandub vahendustasu 10 € + käibemaks, mis lisandub igale postitusele, mis sotsiaalmeediasse üles laetakse.

• Kui valid tasumise rahas (enable rewarding with money), ei saa sa ise määrata, kui palju sisulooja koostöö eest raha saab, kuna kõigi influencer’ite tasud on erinevad – seetõttu saavad nad ise määrata, kui palju nad loodava sisu eest tasu soovivad.

PS! Rahalist tasu sisaldavas kampaanias on Promoty vahendustasu (20%) arvestatud sisulooja hinna sisse ehk mingeid lisatasusid ei rakendu.

8. SAMM

Targeting” all saad paika panna, milliseid sisuloojaid soovid leida: kui palju neil jälgijaid peaks olema, kus nende jälgijad asuma peaksid, sisulooja sugu, vanus jne.

Pakkumine saadetakse ainult nendele sisuloojatele, kes vastavad kõikidele määratud kriteeriumitele. Promoty tiimi poolt soovitame kriteeriumeid mitte liiga kitsaks seada – mõistlik on saata pakkumine pigem suuremale arvule sisuloojatele, et leida üles oma toote või teenuse kõige-kõige suuremad fännid. 

9. SAMM

Viimane samm kampaania loomisel on vaadata üle, kas kõik näeb korrektne välja. Kindlasti ära unusta vaadata üle ka paremal pool asetsevat mobiilivaadet!

Kui kõik tundub korras olevat, klikka alt “Start Campaign“.

10. SAMM

Kui oled oma kampaania esitanud, peab meie tiim selle veel üle vaatama ning siis läheb see avalikuks!

Näed kõiki oma kampaaniaid ning nende staatuseid “Campaigns” vaate alt.

• Kui kampaania ei ole veel alanud või seda ei ole veel meie poolt kinnitatud, ilmub see “Drafts” all

• Kui su kampaania kinnitatakse, saad teate oma e-mailile ning kampaania on leitav “Running Campaigns” alt (PS! kampaania ei ole sisuloojatele nähtav enne päeva, mille määrasid “Duration” all kampaania alguskuupäevaks).

3. Koostöödega alustamine

3.1. Sobivate sisuloojate valimine

Näed oma kampaania kandidaate, kui lähed Campaigns > Running Campaigns alt vali vastav kampaania > Applications.

Seal näed kõiki influencer‘eid, kes on su kampaaniasse kandideerinud: näed nende loovideed, Instagrami statistikat ning tasu, mida nad ühe postituse eest küsivad. Kui vajutad sisulooja profiilipildile, näed tema Instagrami feed’i ning detailsemat vaadet tema jälgijaskonna demograafiast. Kui oled otsustanud, kellega soovid koostööd teha, saad vastavad kandidaadid accept ja refuse nuppude abil vastu võtta või tagasi lükata.

PS! Kui soovid influencer’i küsitud tasu osas läbirääkimisi pidada, tee seda palun enne, kui ta kampaaniasse vastu võtad! Saad selleks “Chat” võimalust kasutada.

Loe lisaks: Kuidas leida ja valida brändiga sobivaid influencer‘eid?

Kui tegu on tootekampaaniaga, on järgmiseks sammuks valitud toodete saatmine sisuloojatele. Oleks hea, kui toode läheks teele nii pea, kui influencer’i kampaaniasse vastu võtad! “Shipping” alt leiad sisuloojate aadressid, kontaktinfo ning toote, mille nad valisid.

3.2. Esitatud sisu valimine

Review” alt näed influencer’ite esitatud sisu, mis jaguneb kaheks:

• Sisu, mis vajab sinupoolset ülevaatamist (Content to be reviewed) – sisu, mille saad vastu võtta (approve) või tagasi lükata, paludes selle esitajal muudatusi teha (request changes)

“Request changes” tähendab, et influencer näeb sinu kirjutatud põhjust, ta saab sellele vastavalt muudatusi teha ning sisu siis uuesti üles laadida.

• Vastuvõetud sisu (Approved content) – sisu, mille oled vastu võtnud ning mis on valmis sotsiaalmeediasse minema.

Muide, näed tervet pilti, kui vajutad foto peale!

PS! Kui vajutad “Approve“, ei nõuta sult mingit tasu enne, kui influencer ei ole sisu oma sotsiaalmeediasse postitanud. Siis, kui sisulooja seda teeb, lisatakse tasu brändi arvele, mille saadame teile iga kuu lõpus.

Brändil ei ole kohustust ühtegi postitust osta – kui loodud sisu ei vasta kampaania briifile või kvaliteedi osas brändi ootustele, võib bränd postituse tagasi lükata või paluda sisuloojal muudatusi teha.

Eelvaates on sisuloojate kaitseks kõikidele postitustele lisatud vesimärgina Promoty logo. Kui bränd postituse ära ostab, saab ta foto täissuuruses ning ilma vesimärgita alla laadida. Ostetud sisu õigused sotsiaalmeedias kasutamiseks kuuluvad lisaks autorile ka brändile, mis tähendab, et bränd võib seda kõikides oma sotsiaalmeedia kanalites kasutada.

Sisu, mis on sotsiaalmeediasse üles laetud, ilmub “Posted Content” all. Seal saad ka näha iga postituse statistikat: meeldimiste (likes), kommentaaride (comments) ja salvestamiste (saves) arv, levik (reach) ning kaasatuse määr (engagement rate).

3.3. Jälgi kampaania statistikat

Promotys saad lihtsasti jälgida, kuidas su kampaanial läheb: mitu inimest on su kampaaniapostitusi näinud, kui palju on neil meeldimisi, kommentaare, salvestamisi ja mis on postituste ning kampaania üldine kaasatuse määr.

Tundub paljulubav? Sea kampaania tasuta üles!

Promoty võimaldab leida just sinu brändiga sobivad influencer’id meie 50 000+ sisulooja seast Eestist, Hollandist, Leedust, Lätist, Norrast, Rootsist, Soomest ja Taanist.

Lisaks on kampaania loomine tasuta ning 100% riskivaba – maksad vaid juhul, kui sulle loodud sisu meeldib ning see läheb postitamisele sotsiaalmeediasse, kui sa aga sobivaid influencer‘eid ei leia või piisavalt head sisu ei looda, ei lähe kampaania brändile midagi maksma. Alusta siit 👇🏼

More on the topic