Instagrami turundus – 11 praktilist soovitust

Vahendades brändide ja Instagrami influencer’ite koostöid, on Instagrami turundus valdkond, millega Promotys pea igapäevaselt kokku puutume. Oma kogemustele toetudes panime kirja 11 praktilist nõuannet, kuidas Instagramist maksimum võtta – nende seas mõned teada-tuntud nipid, mida on hea aeg-ajalt meelde tuletada, ning mõned mitte nii levinud, ent siiski olulised nõuanded!

1. Tea, kuidas algoritm töötab

Kõige olulisem kriteerium, mis määrab, kas konkreetne kasutaja su sisu näeb, on teie varasem suhe: kui palju on ta varasemaid postitusi laikinud, kommenteerinud ja salvestanud, story’dele vastanud või privaatsõnumites vestelnud.  Seetõttu tasub oma jälgijaid võimalikult palju kaasata: küsida küsimusi, kasutada story’des erinevaid kleepse, julgustada neid story’dele vastama jm.

Konkreetse postituse, story või reel’i levikut mõjutab ka selle üldine populaarsus: mida rohkem jälgijad sisuga  suhtlevad (meeldimised, kommentaarid, salvestamine, edasisaatmine), seda rohkematele kasutajatele Instagram seda näitab.

Nagu enamike sotsiaalmeedia platvormida puhul, on ka Instagrami turundust tehes oluline meeles pidada, et platvorm tõstab esile seda sisu, mis kasutajate ekraaniaega suurendab. See tähendab, et kõik tegevused, mis panevad inimesi su sisu kauem tarbima, aitavad kõrgemale levikule kaasa. Seega on “Tõsta kasutajate ekraaniaega” üks põhimõte, mida sisu loomisel silmas võiksid pidada!

Samuti saab väikese eelise hiljuti postitatud sisu – isegi kui kronoloogiline feed on ajalugu, näed oma voos suurema tõenäosusega pigem täna kui neli nädalat tagasi postitatud sisu.

Sellest, mille põhjal Instagrami algoritm otsustab, milliseid postitusi kellelegi näidatakse, saab põhjalikumalt lugeda siit.

2. Suhtle teiste kasutajatega

Laias laastus on Instagrami jälgijaskonna suurendamiseks kaks reeglit: loo järjepidevalt head sisu ja ole sotsiaalne.

Lisaks sellele, et jälgijatega suhtlemine aitab jõuda rohkemate inimesteni, on see ka ülioluline, et kogukonda ehitada ja suhet oma klientidega tugevdada – tõenäoliselt on see üks peamiseid põhjuseid, miks sa brändile Instagrami turundust üldse teed!

Samuti ära unusta teiste postitusi like’ida, kommenteerida või isegi jagada, kui see sinu kontol relevante peaks olema! Kui oled sotsiaalne, ehitad suhteid ja jõuad uute kasutajateni.

3. Lisa informatiivne “About me” sektsioon

“About me” sektsioon ehk bio on enamasti esimene asi, mis vaataja tähelepanu haarab. Anna nende väheste tähemärkide abil edasi see, millele su konto keskendub! Profiilil olevat tutvustust lugedes võiks kohe selge olla, millega ettevõte tegeleb, millist sisu kontolt leiab ja miks sind jälgida võiks!

Samuti saad lisada profiilile kodulehe, e-poe aadressi või muu olulise lingi. Selleks, et antud lingile võimalikult palju klikke saada, tasub lisada ka konkreetne üleskutse: näiteks “Laadi alla äpp”, “Mine e-poodi”, “Laadi alla tasuta e-raamat”, “Vaata videot”, vms.

Nipp! Kasuta “nime” järel märksõna, mis su brändi kirjeldab. Nii tuled Instagrami otsingus välja, kui keegi vastavat märksõna otsib.

Lisaks about me sektsioonile tasub üle vaadata brändi konto profiilipilt (tõenäoliselt tahad kasutada ettevõtte logo) ja profiilile salvestatud story’de kogumid ehk highlights. Need on samuti profiili osad, mille kasutaja enne postituste juurde liikumist üle vaatab!

4. Loo ilus Instagrami feed

Atraktiivne esmamulje on profiili puhul üks olulisemaid tegureid – sellest sõltub, kas kasutaja üldse tahab su sisusse süveneda! Rääkimata sellest, kas ta ka jälgijaks hakkab.

Selleks, et feed võimalikult esteetiline jääks, tasub kasutada mõnda postituste planeerimise rakendust. Seal näed juba enne postitamist, milline su feed välja nägema hakkab ja saad vastavalt sellele postitusi planeerida.

Esteetilise feed’i jaoks on soovitatav kasutada sarnastes toonides fotosid või piltidel sarnast filtrit. Kahtlemata on oluline ka piltide kvaliteet: see tekitab vaatajates usaldusväärsust ja näitab, et sa näed oma sisuga vaeva.

Nipp! Tähelepanu haaramiseks on hea, kui feed’is mõni tuttav nägu on: olgu selleks tuntud sisulooja või mõni avaliku elu tegelane.

5. Paku rohkemat kui lihtsalt informatsiooni

Kui jagad ainult informatsiooni oma toodete või teenuste kohta, muutub su sisu väga üksluiseks. Püüa Instagrami turundust tehes mitmekülgselt läheneda: jaga kasulikke nippe, viska vahele paar nalja, jaga klientide loodud sisu või näita, millised inimesed teie ettevõttes on.

See aitab jõuda punkti, kus jälgijad mõtlevad “Oeh, jälle nad postitasid..” asemel “Oo, jälle nad postitasid!”

Kindlasti tasub Instagramis erineva sisu ja formaatidega eksperimenteerida – ainult nii saad teada, mis sinu sihtgrupi jaoks kõige paremini toimib!

6. Jaga kasutajate loodud sisu

Inimene, kes juba kasutab su toodet, on parim kinnitus sellele, et see toode toimib. Kui jagad seda oma sotsiaalmeedias, tekitab see vaatajates usaldusväärsust.

Kindlasti tasub jagada ka influencer’ite loodud fotosid – tihti on need kvaliteetsemad ja püüavad sotsiaalmeedias paremini pilku kui n-ö tavainimeste loodud visuaalid! Paraku oleme näinud, et brändid ei jaga tihtipeale oma kanalites fotosid, mida sisuloojad koostöö raames postitavad.

Kuidas kasutajate loodud sisu saada?

Esimene samm on märgata ja tunnustada sisu, mida su kliendid on jaganud, reageerides südame või lühikese kommentaariga. Kui postitatud sisu oma kontol või story’s jagad, näitad, et see läheb brändile korda. Nii julgustad sellega ka teisi kasutajaid oma pilte postitama!

Samuti võid mõelda, kuidas oma brändi kontekstis kliente brändi toodet sotsiaalmeedias jagama suunata. Näiteks võid füüsilise toote puhul panna pakiga kaasa kirjakese, kus julgustad selle saajat toodet Instagramis jagama. Sel juhul tasub ära mainida ka brändi Instagrami konto ja teemaviide.

Loomulikult tasub silm peal hoida ka brändi mainimistel, brändi teemaviitega tähistatud postitustel (soovitame brändi teemaviidet jälgida, et uusi postitusi võimalikult ruttu märgata) ja fotodel, kus brändi Instagrami konto märgitud on.

Promotys on sul võimalik luua sisukampaania, mille puhul kandideerivad kampaaniasse need sisuloojad, kes soovivad su brändi sotsiaalmeediakanalite jaoks fotosid/videoid luua. Sisukampaaniate puhul influencer koostööpostitust oma kontole ei tee.

👉🏼 Loe lähemalt: Influencer’ite kaasamine visuaalide loomiseks

Hoia silm peal postitustel, kus su kasutajat mainitud on.

7. Kirjuta kaasavaid pealkirju

7.1. Väldi ametlikku suhtlusstiili

Kirjuta oma tekstid nii, et lugeja reaalselt tunneks, et püüad temaga suhelda või vestlust alustada. Tihti kipub ettevõttele Instagrami turundust tehes suhtlusstiil automaatselt kuidagi ametlikuks muutuma – siiski peitub ju iga ettevõtte taga ikkagi inimene!

7.1. Alusta lühikese ja lööva lausega

Kui vaataja tähelepanu su pildil peatub, näeb ta seejärel vaid esimest lauset. Seetõttu on oluline, et esimene lause haaraks tähelepanu ja tekitaks huvi edasi lugeda. Kindlasti ei tohiks see olla liiga pikk: olulise info peaks edasi andma enne “See more” nupukese kuvamist. Anna vaatajale põhjus seda nupukest vajutada!

7.2. Jäta pikad tekstiread blogisse

Instagram on pigem kiirelt tarbitav kanal, kus kasutajate tähelepanuvõime on lühike. Seetõttu kipuvad paremini toimima just lühikesed ja haaravad pealkirjad!

Pildiallkirja kirjutades mõtle läbi, mis on su postituse keskne sõnum ja ehita pealkiri vastavalt sellele üles. Kui valminud pealkiri tundub liiga pikk, võta ära ülearused sõnad ja laused, mis su eesmärki ei toeta.

Seetõttu ei sobi Instagrami ka copy-paste tekst mõnest teisest kanalist, näiteks kodulehelt. Seda ka seetõttu, et Instagrami suhtlusstiil on vabam kui kodulehel või uudiskirjas.

7.3. Kasuta reavahesid

Kui kirjutad oma pealkirja ühe joruna, reavahesid kasutamata, tundub see koormav ja keeruline lugeda – mistõttu on tõenäosus, et keegi seda üldse loeb, väga väike. Eraldades tekst lõikudeks, on see palju lihtsamini hoomatav! Lisaks on sul endal parem ülevaade, kas kõik oluline sai öeldud.

7.4. Ära pane linki pealkirja

Instagram ei ole veel teinud võimalikuks pealkirja klikatavat linki lisada – seega on üsna mõttetu seda teha. Kui tahad jälgijaid kuhugi lehele suunata, lisa vastav link oma profiilile ning maini seda postituse pealkirjas. Samuti on võimalik linke lingikleepsu (link sticker) abil story’sse lisada ja jälgijad sinna suunata – sellel juhul on muidugi oluline, et story’d enne postituse tegemist üles saaks.

8. Ole Instagram story’des aktiivne

8.1. Kaasa jälgijaid

Story’d on hea võimalus oma jälgijaid kaasata: küsida nende arvamust, lasta neil hääletada või korraldada väike viktoriin.

Lisaks sellele, et see aitab jälgijatega paremat suhet luua ja seeläbi kogukonda tugevdada, meeldib see ka Instagrami algoritmile: kui kasutajad sinu sisuga suhtlevad, näitab see Instagramile, et su sisu läheb kasutajatele korda. Seetõttu näitab Instagram seda ka rohkematele kasutajatele!

Kui sa küsimuskleepse (question sticker) kasutad, on hea tava saadud tulemusi ka jälgijatega jagada. Promoty kontol oleme märganud, et kui oma jälgijate vastuseid jagame, paneb see ka teistel mõtte tööle ning nii saame veel rohkem vastuseid!

8.2. Loo atraktiivseid story’sid

Kui su jälgijad teavad, et sul on ägedad ja eristuvad story’d, võivad nad juba puhtalt sel põhjusel need oma uute story’de real avada! Instagramil endal on väga palju võimalusi, et loominguline olla: erinevad pliiatsid, filtrid, kleepsud, fondid, jm.

Selleks, et leida ideid, kuidas oma story’d visuaalselt põnevamaks muuta, võid YouTube’ist või Pinterest’ist otsida näiteks “Instagram story ideas”.

Kindlasti ei tasu Instagrami turunduse disainide puhul brändi visuaalset keelt unustada. Ühelt poolt toimivad paremini vahetud ja otse Instagramis kujundatud story’d. Teisalt aitab ühtne visuaalne stiil brändi tugevdada. Ideaalis tunneb su jälgija story’t vaadates kohe ära, et tegemist on sinu brändiga – ilma et ta vaataks, kes postitas.

Näiteks Promoty puhul püüame hoida story’des brändi värve, ümmarguseid nurki, kasutadada läbivalt sama fonti ja tuua disainielementidena sisse Promoty Instagrami kleepse.

8.3. Jaga story’sid 24 tunni jooksul mitu korda

Võimalikult kõrge story’de leviku tagamiseks tasub ööpäeva jooksu mitu korda story’sse midagi jagada.

Kui teed esimese portsu story’sid, aga kasutaja neid ei vaata, läheb su profiilipilt aktiivsete story’de real aina tahapoole. Kui aga pärast esimesi story’sid midagi uut postitad, tuleb su profiilipilt jälle ettepoole. Samuti tasub kõige olulisem info story’des esimesena edastada.

Promoty puhul oleme näiteks märganud, et meie kõige rohkem vaatamisi saanud story’d on n-ö takeover story’d, kus mõni tiimiliige oma päeva kajastab ja jälgijate küsimustele vastab.

8.4. Jaga uusi postitusi ka story’s

Kui tegid uue postituse, on kaval seda ka oma story’s jagada. Nii on suurem tõenäosus, et postitus jõuab ka nende jälgijateni, kes oma feed’i väga aktiivselt ei jälgi!

9. Kasuta Instagram Reels võimalusi

Kui tahad uute inimesteni jõuda, on reels kahtlemata koht, kuhu sisu luua – võrreldes story’de ja postitustega on neil kordades kõrgem levik!

Mõned nõuanded, kuidas reel’idega oma Instagrami turundust võimalikult edukalt toetada 👇🏼

9.1. Hoia reel’id lühikesena

Kõige paremini toimivad Instagramis need videod, mis on lühikesed ja hoogsad! Kui märkad, et su video on pikaks venimas, pööra tähelepanu, et kaadrid vahetuksid kiiresti.

9.2. Mine trendidega kaasa

Trendid on TikToki ja Instagram Reels’i eripära – ilmselt oled märganud, et teatud videote ideed saavad kiiresti ülipopulaarseks ning neid tehakse väga palju. Kui suudad mõnele sellisele trendile varakult pihta saada ja selle enda valdkonna võtmesse panna, võid jõuda kümnete tuhandete inimesteni!

9.3. Kasuta populaarseid laule

Kõrgema leviku saavutamisele aitab kaasa, kui kasutad reel’i puhul laulu, mis parasjagu populaarne on. Selleks on oluline ise teiste tehtud reel’idesse sukelduda ja trende märgata. Populaarseid laule aitab tuvastada see, kui vajutad kasutatud heli peale ja vaatad, kui palju selle heliga reel’e tehtud on ning mis on nende vaatajanumbrid.

Nipp! Kui su lauluvalik väga väike on, on su konto ilmselt Business Account’i peale pandud. Kui võimalik, lülita see ümber Creator Account’iks, et kõigi laulude seast valida saaksid.

9.4. Pööra tähelepanu kvaliteedile

Instagrami algoritm toetab reel’e, mis on hea kvaliteediga ehk ei ole pikslised või TikToki vesimärgiga. Püüa oma video töödelda ka nii, et sellel ei oleks üleval või all musti ääri ning osa teksti ei oleks raamist väljas (teksti lisades annab Instagram ette helesinised jooned, millest üle ei tohiks minna).

Kui tahad oma TikToki videot Instagrami postitada, kasuta mõnda tööriista, kust saad selle ilma TikToki vesimärgita alla laadida. Sellisel juhul soovitame panna Instagramis eraldi videole laul tasutaks, mitte kasutada originaalvideo heli.

9.5. Hoidu liigsest tekstist

Video puhul on oluline, et sisu annaks edasi visuaal, mitte tekst. Lisatud tekst võiks seega olla toetav, et vaataja oma tähelepanu lugemisele suunama ei peaks.

10. Ole järjepidev

Järjepidevus on eriti oluline, kui su eesmärgiks on jälgijaskonna kasvatamine. See tähendab, et sea omale mingisugune eesmärk: näiteks teha iga nädal 3 postitust, 1 reel ning iga päev midagi story’s jagada.

Selleks, et ei tekiks olukorda, kus ideed, mida käesoleval nädalal postitada, otsa saavad, planeeri postitused nädal või kaks ette. Planeerimiseks võid kasutada mõnda Instagrami planeerimise äppi, mille soovituse leiad allpool olevast listist.

11. Kasuta tööriistu, mis Instagrami turunduse lihtsamaks teevad

Siin on mõned meie tiimi soovitused tasuta tööriistadele:

Videotöötlus: InShot
Pilditöötlus: Lightroomi telefoniäpp
Filtrid: Promoty Lightroomi filtrid
Graafilised disainid: Canva
Story kollaažid: Unfold
Feed’i planeerimine: Feed Preview
Piltide/videote repost’imine: näiteks Inflact
TikToki videote allalaadimine: näiteks SnapTik

Toeta influencer-turundust Promotyga

Kui tahad oma Instagrami turundust influencer-koostöödega toetada, kaalu selleks Promoty platvormi: Promoty abil leiad oma brändi jaoks täpselt need õiged sisuloojad! Lisaks pakume keskkonda, kus saad kiirelt ja hõlpsasti hallata kõiki oma kampaaniaid, koostöid, statistikat ja väljamakseid.

👉🏼  Loe kampaaniate kohta lähemalt

Samal teemal: