Instagram Story koostööde head ja vead

Influencer turunduse tavapärane praktika on see, et influencer teeb koostööpostituse oma Instagrami profiilile. Viimasel ajal tundub aga, et Instagrami lugu ehk story töötab vahel isegi paremini!

Kuna storyde sisu on isikupärane ja vahetu, mõjuvad sealsed koostööd tihtipeale autentsemalt – rääkimata sellest, et storysid tehakse rohkem, mistõttu sulandub bränditud sisu igapäevaste lugudega ning mõjub loomulikumalt. Lisaks on story-põhised koostööd enamasti soodsamad, interaktiivsemad ning erinevalt tavapostitustest on sinna võimalik lisada ka link brändi veebilehele.

Kuna nüüd on ka Promoty platvormil võimalus ainult story-põhiseid kampaaniaid teha, vaatame üle, millised argumendid story-kampaaniate poolt ja vastu räägivad! 👇🏼

Story-põhiste koostööde eelised


+ Soodsam hind

Story on võrreldes postitustega vabamas vormis tehtud, nõuab influencerilt väiksemat ajalist panust ning ei jää Instagrami profiilile alles, mistõttu küsitakse ainult story-põhiste koostööde eest tavaliselt madalamat tasu.

Kuna story-kampaaniad on Promotys uus funktsionaalsus ja nende kohta meil väga head kohalikku statistikat veel ei ole, toome näited välismaalt: Later-i andmetel küsib 230 000 jälgijaga influencer postituse eest 2200$, kuid story-põhise koostöö eest 700$. Teine populaarne reisiblogija küsib postituse eest 1000$ ning story eest 200$. See tähendab 3-5-kordset hinnaerinevust!

Eestis on hinnad küll tunduvalt odavamad, kuid enamik sisuloojaid küsib sellegipoolest ainult story-põhiste koostööde eest madalamat tasu.

+ Loomulik sisu

Instagrami lugude kaudu saavad influencerid oma jälgijaskonda vahetult kursis hoida, kus nad on ja millega tegelevad. Kui feedi jõuavad rohkem läbimõeldud, viimistletud ja poseeritud pildid, siis storydes kajastakse rohkem igapäevaelu.

Storyde sisu on spontaanne, kuhu sisulooja postitab kõike seda, millest oma jälgijaskonnale rääkida tahab – olgu selleks emotsionaalne sõnavõtt mõnel aktuaalsel teemal, saabunud PR pakk või moment, mida ta jagada tahab. Sealne sisu on mitmekülgne ja käsitleb valdavalt igapäevaelu teemasid, mistõttu mõjub see loomuliku ja usaldusväärsena.

Story-põhiste koostööde kasuks räägib ka fakt, et storysid tehakse tihedamalt (mitu korda päevas), mistõttu on bränditud sisul kokkuvõttes väiksem osakaal ning ei tekita tunnet, et sisulooja Instagramis on reklaampostitus reklaampostituse otsa.

+ Linkide lisamise võimalus

Vaatamata kõigile laiendustele ei ole Instagram veel teinud võimalikuks lisada oma pildipealkirja klikitavaid linke – seetõttu lisavad väiksemad influencerid tihtipeale brändi kodulehe lingi oma profiilile ning suunavad oma jälgijad sinna. See aga nõuab jälgijatelt päris mitut lisaliigutust, mistõttu leigema huviga jälgijad ei pruugi seda teha.

Storys on vähemalt 10 000 jälgijaga kontol võimalus kasutada “Swipe Up” funktsiooni, mis võimaldab lisada lingi otse story-postitusse ning näpuga üles tõmmates jõuab huviline kiirelt soovitud lehele.

Olenevalt kampaania iseloomust ja eesmärgist võib paluda influenceril linkida oma kodulehe, e-poe, online ürituse või loosimängu. Tulemuste mõõtmiseks soovitame anda igale sisuloojale personaalne tähistatud veebiaadress,  et hiljem teada, milline koostööpartner kõige paremaid tulemusi tõi.

+ Interaktiivsem sisu

Instagram Story annab võimaluse kaasata oma jälgijaid erinevate n-ö “kleepsudega”, mis sisu lõbusamaks ja kaasahaaravamaks muudavad: näiteks Poll, kus vastaja saab kahe vastusevariandi vahel valida, Questions, kus vastaja saab oma sõnadega küsimusele vastada, ja Emoji Slider, kus vastaja saab vastava mõõdiku abil oma emotsiooni väljendada.

Koostöö-storyde puhul aitab kaasavate kleepsude kasutamine jätta siirama ja loomulikuma mulje, mõjudes vähem müügilikult ning näidates, et sisulooja huvitub oma jälgijate arvamusest. Samuti võib kleepse kasutada enne ja pärast koostöö-storysid, näiteks tulevasele koostööle vihjamiseks või jälgijatelt tagasiside küsimiseks.

+ Rohkem sisu ühe koostöö kohta

Kui sisulooja oma storys mõnd toodet või teenust tutvustab, teeb ta seda tavaliselt läbi mitme story: esimestes storydes selgitatakse, millega tegemist on, seejärel näidatakse ja tutvustatakse toodet, selle tarbimise protsessi, lõpuks jagatakse oma tagasisidet ja lõplikku hinnangut.

Kusjuures nii mõnigi bränd eelistab story-põhise koostöö puhul erineva fookusega storysid teatud aja, näiteks nädala jooksul: esimesel päeval näitab sisulooja paki avamist, mõne päeva pärast kajastab, kuidas ta toodet kasutab, siis räägib, kuidas see talle meeldis ning kust tema jälgijad seda ka endale soetada saaksid. Sisuliselt on see üks koostöö, aga kuna on jaotatud pikema aja peale, mõjub see siiramalt ning kinnistub jälgijatele paremini.

Kokkuvõttes jagab influencer palju rohkem infot toote kohta ja saab vahetumalt oma emotsioone jagada, mis suurendab tõenäosust, et ta ka oma jälgijates huvi tekitab.

Story-põhiste kampaaniate puudused

– Sisu on nähtav vaid 24 tundi

Kui postitused jäävad influenceri profiilile kampaanias sätestatud ajaks või kauemgi – Promoty kogemuse põhjal tundub, et enamik sisuloojaid jätab koostööd oma profiilile alles – siis storyde puhul on Instagrami poolt määratud, et need jäävad aktiivseks 24 tunniks.

Iseenesest ei ole see tugev vastuargument: enamik Instagrami kasutajaid külastab äppi niikuinii vähemalt kord päevas ja storyde vaatajate arv ei pruugi postituse vaatajate arvust väga madalam olla. Lisaks on võimalus paluda influenceril koostööstoryd (kokkulepitud perioodiks) oma profiilile Highlights alla salvestada, kuhu need alles jäävad.

– Madalama kvaliteediga fotomaterjal

Nagu eelnevalt rääkisime, on storyd tihtipeale vahetumad ning nende loomisesse kulub tihtipeale vähem aega. Influenceri vaatest on see arusaadav: telefoniga tehtud sisu mõjub storydes vahetumalt ja loomulikumalt kui n-ö professionaalsed fotod. Kui aga brändi eesmärgiks on saada läbi influencer-koostööde kvaliteetset fotomaterjali, mida oma kanalites kasutada, siis tasub see kampaaniabriifis välja tuua ning pigem postituste-põhiseid koostöid eelistada.

Kokkuvõte

Promotys saad story-postitused oma kampaaniasse lisada, kui  “Content type” all olevas kastikeses “Instagram story” valid. Nagu ka postituste puhul, saad valida ühekordse ja pikaajalise koostöö vahel (näiteks: iga kuu neli storyt) ning ka hinnastamine on sama:

• Kui valid tasumise vaid toodetes, küsime vahendustasu 10€+km, mis lisandub igale postitusele, mis sotsiaalmeediasse üles laetakse.

• Rahalist tasu sisaldavas kampaanias on Promoty vahendustasu (20%) arvestatud sisulooja hinna sisse ehk mingeid lisatasusid ei rakendu.

Muidugi ei soovita me ainult story-põhistele koostöödele keskenduda – kuna mõlemal on oma head ja vead, on parim strateegia tulemuste maksimeerimiseks neid kaht vastavalt kampaania eesmärkidele kombineerida. Näiteks väiksema eelarvega brändidel oleme soovitanud teha story-kampaaniad suurtele influenceritele ja postituste kampaaniad väiksematele influenceritele!

PS. Ei tasu unustada, et ka ainult storydel põhinev koostöö on reklaamsisu ning see tuleks vastavalt tähistada.

Kui soovid nõu parima strateegia paikapanemisel või oled segaduses, kuidas Promotys story-põhist kampaaniat üles seada, võta meiega julgelt ühendust!

More on the topic