Kuidas Instagram Reels koostöödest maksimum võtta?

Ajast, mil tekkis Instagram Reels, võib Instagramis näha üha enam videosisu. Ka influencer koostöödes kasutavad brändid üha enam Instagram Reels formaati.

Põhjus selleks on lihtne: reels lühike ja tabav videovorm, mille abil on võimalik lühikese aja jooksul edastada informatsiooni ning tekitada vaatajas emotsioone. Seetõttu on tegemist väga tõhusa abivahendiga bränditeadlikkuse tõstmisel!

Instagram Reels kasuks mängib ka kõrgem levik (reach): keskmiselt jõuavad Instagram Reels videod 22% võrra suurema vaatajaskonnani kui postitused ja story koostööd.

Case study: House of Brandon reels kampaania Promotys

Soome üks populaarsemaid moebrände House of Brandon (@houseofbrandon_official) teeb Promotys Soome turule sihitud kampaaniaid pea igakuiselt. Hiljuti viisid nad läbi influencer turunduse kampaania, mis keskendus konkreetselt just Instagram Reels videosisule – ja reels’ide kasutamise tõttu saavutas  kampaania tavapärasest märgatavalt kõrgema leviku!

Kokku kaasas House of Brandon kaasas kampaaniasse üheksa sisuloojat, kelle ülesandeks oli luua reel – kokku jõudis see kampaania enam kui 54 000 inimeseni.

House of Brandon
kampaania Soome turul

Tasu: Raha ja toode
Sisuloojaid: 9
Levik: 54 229
Meeldimisi: 3 561
Salvestusi (saves): 35
CPE*: 0,44€

* CPE – cost per engagement

Sealjuures näiteks Noora Weckströmi (@nnooramariaa) ja House of Brandon koostöös valminud Instagram Reels video jõudis enam kui 4000 inimeseni, samas kui sama sisulooja ühe teise brändiga tehtud staatilise visuaaliga koostööpostitus jõudis vaid 1700 inimeseni.

Instagram Reels koostöö näide
Instagram influencer koostöö statistika

Tasub aga  arvestada, et reels’ide statistika võib väga palju varieeruda ning ning nende leviku ulatust  on keeruline ette ennustada: näiteks Promoty Eesti Instagram konto (@promoty.ee) reels videote levik jääb vahemikku 1400 kuni 19 700!

Influencer turundus Instagram Reels kampaania reach

7 näpunäidet, et Instagram Reels abil suurema vaatajaskonnani jõuda

# 1 Püüa vaatajate tähelepanu kohe video alguses

Video vaatamise pikkus on üks näitaja, millega Instagrami algoritm arvestab: mida kauem videot keskmiselt vaadatakse, seda rohkematele inimestele seda näidatakse. Seetõttu on oluline püüda vaataja tähelepanu kohe alguses, et ta klippi edasi vaatama jääks!

Alusta oma reels’e küsimuse, kaasahaarava üleminekuga või tekita neis põnevust, mis köidaks vaatajaid video lõpuni. Üleminekud on lihtne viis kogu video vältel vaataja huvi üleval hoida.

# 2 Järgi Instagram Reels trende

Selleks, et sotsiaalmeedias jõuda võimalikult paljude inimesteni, tasub end hoida kursis trendidega. Kui oled teadlik TikToki trendidest, saad mõnevõrra ette ennustada ka eesolevaid Instagram Reels trende – samas tasub meeles pidada, et neis kahes keskkonnas toimib mõneti erinev sisu.

Muide, Instagram Reels ja TikTok on kohad, kus on lubatud teisi kopeerida (nii tekivadki ju trendid). Kui aga kasutad mõnda trendi või kellegi teise ideed, võid seda teha enda valdkonna nurga alt – sellega näitad, millega su bränd tegeleb! Näiteks kui tõusev trend on “5 viga, mida sa elus teed”, siis Promoty konto alt võiks teha reel’i “5 viga, mida sa influencer turunduses teed”.

Hea ning videoga sobiv muusika või heliefektid on üks peamiseid asju, mis sinu Instagram Reels videosisu huvitavaks ja kaasahaaravaks teeb.

Instagramis on üsna lai valik erinevaid lugusid ja heliefekte, mida oma video taustaks valida. Kui valid populaarse loo, siis levitab Instagram sinu video suurema vaatajaskonnani. Lihtsaim viis populaarsete helide ja lugude leidmiseks on Instagram Reels vaheleht. Kui jõuad reels’e vaadates ikka ja jälle sama loo juurde, võid olla kindel, et see on hetkel trendikas.

Kui su lauluvalik on väga väike, oled oma konto ilmselt Business Account’i peale lülitanud. Kui võimalik, lülita see ümber Creator Account’iks, et saada ligipääs kõikidele lugudele.

NB! Tasustatud koostööde puhul on lubatud kasutada ainult autoritasuta muusikat, seega pole alati võimalik kasutada populaarseid helisid või muusikat.

# 3 Töötle oma Instagram Reels videoid Instagramis

Instagram on varasemalt kinnitanud, et levitab paremini just neid videosid, mida ei ole arusaadavalt muudetud teistes äppides. See tähendab, et sisu loomine otse Instagrami rakenduses võib tuua kaasa parema parema leviku.

Kui lood oma video näiteks TikTokis ning soovid sama sisu jagada ka Instagramis, siis ära unusta videolt eemaldada vesimärki. Vesimärke saad eemaldada kasutades erinevaid rakendusi ja videotööriistu.

# 4 Lisa oma videotele tekst

Ilma tekstita video jäetakse suurema tõenäosusega vahele kui tekstiga video ning seega võib teksti puudumine vähendada sinu video levikut.

Oma teksti saad videol nähtavaks teha järgides helesiniseid piirjooni, mis ilmnevad teksti lisamisel – ära neid piirjooni kindlasti ületa. Kui sa plaanid oma Instagram Reels videot jagada ka oma profiilil, siis jälgi, et tekst videol ei asetseks liiga kõrgel ega liiga madalal. Vastasel juhul ei ole sinu tekst video eelvaates nähtav.

Tekstide lisamiseks videole on hea rakendus näiteks InShot.

# 5 Lisa pealkiri, mis tõmbab tähelepanu

Hea ja ülevaatlik pealkiri annab videole konteksti, mis haarab vaataja tähelepanu ja võib suurendada video vaatamise aega.

Asjakohaste teemaviidete (hashtags) lisamine on aga suurepärane võimalus lasta Instagrami algoritmil sinu video sisu paremini mõista ning tänu sellele seda ka õigele vaatajaskonnale levitada.

# 6 Jaga oma Instagram Reels videosisu ka enda story’des ja postituste voos

Jaga oma Instagram Reels videosisu pärast postitamist kohesel ka oma postituste voos ning story’des, et need jõuaksid sinu võimalikult paljude jälgijateni. Story’desse postitades kutsu üles oma jälgijaid sinu reel’i vaatama, kommenteerima ja meeldivaks märkima.

Soovi korral saad reels videod hiljem oma profiili põhivaatest peita ning jätta alles ainult Instagram Reels vahelehele.

# 7 Lisa väärtust, jagades harivat ja informatiivset sisu

Saladus, kuidas olla Instagram Reels videosisu loomisel edukas, on luua autentset ja eristuvat sisu, mis näitab su brändi olemust ja loob sinu jälgijatele väärtust.

Pane enda jaoks paika, kas sinu poolt loodav sisu on inspireeriv, hariv, meelelahutuslik või humoorikas ning milliseid sõnumeid sa oma jälgijaskonnale edastada soovid.

Loo läbimõeldud sisu, mis inimesi kõnetab. Alati ei pea mõtlema välja midagi uut – kasuta juba olemasolevaid trende ning lisa neile oma isikupära ja vaatenurk, mis sinu brändi jälgijaskonda kõnetab.

Anni Rahula (@annirahula) Instagram reels koostööd

Instagram Reels formaat influencer koostöödes

Instagram Reels koostööd on muutumas üha populaarsemaks ning neid saab viia läbi ka Promoty platvormi kasutades – sel juhul tasub lihtsalt oma kampaaniabriifis välja tuua, et sisuloojatelt oodatakse reels videot.

Kui vajad oma brändi sotsiaalmeediasse originaalset ja pilkupüüdvat sisu, siis tasub mõelda Content-Only kampaania peale. See on kampaaniatüüp, kus influencer’id loovad brändidele foto- ja videosisu, ent ei jaga seda enda kontol.

Kui sul tekkis huvi katsetada videosisuga kampaaniat või arutada erinevate kampaaniavõimaluste üle, siis võta meiega julgelt ühendust – aitame hea meelega!

15 + 11 =

Samal teemal: