15 küsimust influencer turunduse strateegia koostamiseks

Tulemuslik influencer turundus algab läbimõeldud strateegiast. Seetõttu panime kirja 15 küsimust, mida enne influencer turundusega alustamist endalt ja oma kolleegidelt küsida. Lisaks leiad blogiartikli lõpust TÖÖLEHE, mille saad alla laadida ning seejärel influencer turunduse planeerimisel spikrina kasutada!

Enne, kui sa alustad:

1. Kes sa oled?

Enne, kui alustad, on oluline, et sa teaksid, kes sa oled – mitte sina kui inimene, vaid sina kui ettevõte. Kui sina ei tea, ei tea seda ka su meeskond, kliendid ja veel vähem influencerid, kes peaks seda sõnumit edasi kandma. Sõnasta sellele küsimusele ühelauseline vastus ja testi seda oma klientide ja tiimi peal: kas nad saavad aru?

2. Mis su toode/teenus on?

Mis on see väärtus, mida te loote? Oluline on see lahti sõnastada – kui väärtus ei ole konkreetne, ei suuda influencerid seda mõista ega edasi anda.

3. Miks keegi seda vajab?

Millist väärtust su toode või teenus pakub? Millist probleemi see lahendab? See küsimus valideerib seda kas su oletus sellest mis on su toode/teenus on peab paika. See on ka oluline müügiargument influencerile, mida ta saab oma jälgijaskonnale edasi anda.

4. Kas su töötajad teavad seda?

Ühtse kommunikatsiooni eelduseks on see, et kõik ettevõtted töötajad teavad, mida te teete ja millist väärtust klientidele loote. Seetõttu tasub küsida neidsamu küsimusi ka oma tiimiliikmetelt:

Kui terve su tiim teab vastuseid nendele küsimustele, võid edasi liikuda.

5. Kes su kliendid on?

Püüa ühe lausega defineerida oma sihtgrupp: asukoht, vanus, sugu, huvid või probleem, mida ettevõtte toode või teenus lahendab, ning teised olulised tunnused, mis neid ühendavad. Mida täpsemalt sa oma sihtgruppi kirjeldada suudad, seda lihtsam on sul aru saada, millise influenceriga nendeni jõudmiseks koostööd tasub teha.

Näiteks: Tallinna naised vanuses 24-35, kes tahavad ujuma õppida

6. Kas su kliendid teavad, kes sa oled ja mida sa teed?

Seejärel on aeg küsida oma klientidelt needsamad küsimused: kas nemad on õigesti aru saanud, millega ettevõte tegeleb ning millist väärtust loob?

7. Kas su kliendid on su teenusega rahul?

Enne influencer turundusega alustamist tasub kindlaks teha, kas toode on piisavalt hea, et seda reklaamida – kuna influencer turunduse üks eesmärke on suusõnalise turunduse (word of mouth) edendamine, võib kampaania mittetöötavale tootele rohkem kahju kui kasu tuua.

Kliendirahulolu mõõtmiseks võib mõõdikuna kasutada näiteks NPS-i (net promoter score): kui see näitaja jääb üle 30, võid tõenäoliselt influencer turundusega alustada.

Influencer turunduse planeerimine:

8. Mis on kampaania eesmärk?

Enne kampaania ülesseadmist tuleb selgeks mõelda, on kampaania keskne eesmärk: on selleks brändina pildis olla, mõne toote müüki tõsta, sotsiaalmeedia kanalitesse sisu saada, uusi jälgijaid koguda, e-poe külastuste arvu suurendada või midagi muud. Sellest sõltub nii koostöö ülesehitus ja influencerite valik kui ka tulemuste hindamine.

Seejärel tasub välja mõelda ettevõtte jaoks olulisimad mõõdikud (KPI – key performance indicator) ning seada eesmärgid, mida kampaaniaga saavutada soovitakse. Oluline on silmas pidada, et enamikes kampaaniates võiks olla kesksel kohal üks mõõdik: kui ühe kampaaniaga püütakse kasvatada nii e-poe müüki, bränditeadlikkust kui ka Instagrami jälgijate arvu, jäävad tõenäoliselt kõik tulemused tagasihoidlikuks.

9. Millistes kanalites peaksid nähtav olema?

Brändi (sotsiaalmeedia) kanalite valik peaks eelkõige lähtuma punktis 5 defineeritud sihtgrupist. Mis on need kanalid, mida su kliendid kõige rohkem kasutavad – on see Instagram, LinkedIn, TikTok või hoopis mõni muu kanal?

10. Mille põhjal valida sobivad influencerid?

Enne sobivate influencerite väljavalimist tasub enda jaoks defineerida kriteeriumid, mille põhjal profiile hindad.

Näiteks tasub arvesse võtta kaasatuse määra, jälgijaskonna sobivust (kui palju tema jälgijaskond sinu sihtgrupiga kattub), influenceri huvisid ja väärtuseid (kas ta on sinu brändiga seotud teemadel varem sõna võtnud), seniste fotode ja pildiallkirjade kvaliteeti.

👉🏼 Loe lisaks: Kuidas leida ja valida influencereid?

11. Millistest kanalitest influencereid otsida?

• Seniste klientide seast. Kui su seniste klientide seas on influencereid, tasub nendega koostööd teha – eriti kui nad juba on sinu fännid! Kuna nad juba teavad ja tarbivad su brändi tooteid või teenuseid, on ka koostööpostitused autentsemad ning toovad paremaid tulemusi.

• Instagramist. Sobivate influencerite leidmine Instagramist võib olla küllalt ajamahukas. Kui soovid selle teekonna siiski ette võtta, võid kasutada asukohtade ja teemaviidete põhist otsingut, samuti “Suggested for you” funktsiooni.

• Promoty, kus saad kampaania üles seada ning influencerid, kes tahavad sinuga koostööd teha, kandideerivad ise su kampaaniasse. Täpsema juhise, kuidas Promoty töötab, leiad siit!

Kui leiad mõne sobiva sisulooja ning jõuad temaga tingimuste osas kokkuleppele, võite koostööga alustada! Kui soovid rohkem influencereid kaasata, saad neid jooksvalt juurde otsida.  

12. Kui tihti ning millist sisu sa ootad?

See oleneb eelkõige kanalist ning influenceri enda postitamise sagedusest – mida rohkem influencer muud sisu loob, seda rohkem võib olla ka sponsoreeritud postitusi. Selleks, et koostöö mõjuks autentsemalt ning jälgijatel tekiks rohkem kokkupuutepunkte, soovitame teha mitu koostööpostitust, planeerides koostöö perioodiks vähemalt kvartali.

13. Millised on sinu ootused influenceri sisule?

Ehkki influencerile tasub alati jätta loominguvabadust, on oluline ette anda piisavalt taustinfot ning kampaania eesmärk, et sisulooja oskaks vastavalt sellele oma jälgijaid üles kutsuda.

DOs & DON’Ts all saab täpsemalt kirjeldada, millises kontekstis toode pildil peaks olema, kas sisulooja peaks ise ka pildil olema, millistes värvides võiks foto olla jm. Kui brändi jaoks on oluline rõhutada mõnd konkreetset omadust (keskkonnasõbralikkus, päritolu vms), peaks ka selle ära mainima.

👉🏼 Loe lisaks: Kuidas kirjutada influencerile hea kampaaniabriif?

14. Mis on su influencer turunduse eelarve?

Järgmise sammuna tasub läbi mõelda, millise summa oled valmis igakuiselt influencer turundusse investeerima: vastavalt sellele saad planeerida, kui paljude sisuloojatega koostööd alustad ning mitut postitust ja storyt neilt igakuiselt ootad.

Influenceri postituse õiglase hinna arvutamiseks üheseid reegleid ei ole. Rahvasuus on levinud “1 jälgija = 1 sent” valem, millest Instagrami keskmist kaasatust (5%) arvestades võiks tuletada:

influenceri tasu = jälgijate arv x keskmine kaasatus x 0.20€

Näiteks 10 000 jälgija ning 5% kaasatusega sisuloojal on 500 aktiivset jälgijat ehk postituse hinnaks võiks kujuneda 100€  – ent loomulikult mõjutab seda ka sisulooja fotode kvaliteet, koostööde tihedus ja mitmed teised faktorid.

15. Kui tihti tulemusi mõõta?

Kuna tarbijad vajavad ostuotsuse tekkimiseks keskmiselt 7-8 kokkupuutepunkti, ei pruugi esimene postitus kohe tulemusi tuua. Seetõttu tasub tulemusi mõõta pisut pikema aja vältel: kuu või isegi kvartal.

Seejärel algab pidev mõõtmine ja optimeerimine, kus saad tulemusi mitte toonud influencerid välja visata ning tulemusi toonud influenceritega koostööd jätkata.  Kohtle oma influencerite tiimi kui spordimeeskonda, kus kõik peavad tulemusi tooma 🏃

 

More on the topic