Influencer turundus või PPC reklaamid?

“Miks ma peaksin influenceritega koostööd tegema, kui ma saan lihtsalt Instagramis reklaame jooksutada?” on küsimus, mis aeg-ajalt meieni jõuab.

Paljud turundajad on klikipõhise hinnastamisega (PPC – pay-per-click) reklaamide usku – siia alla kuuluvad näiteks Google’i, Facebooki ja Instagrami reklaamid. Põhjusega: neid on lihtne mõõta, kontrollida ja optimeerida, samuti saab neid väga täpselt sihtida ja reaalajas tulemusi jälgida.

Nii influencer turundusel kui ka sotsiaalmeedia reklaamidel on oma koht: see, kumba eelistada sõltub eesmärgist, tootest, sihtgrupist ja turundusstrateegiast. Vaatame üle mõlema reklaamivariandi eelised! 👇🏼

Influencer turunduse eelised

• Usaldusväärsem kui traditsiooniline reklaam

Inimesed usaldavad teisi inimesi rohkem kui traditsioonilist reklaami – eelkõige pereliikmeid, sõpru ja tuttavaid, aga ka kuulsuseid ja eeskujusid.

Sealjuures usaldab 79% tarbijatest internetis olevaid tootearvustusi sama palju kui sõprade ja pereliikmete soovitusi! Peamiselt seetõttu, et need põhinevad päris inimeste päris kogemustel.

Seetõttu toimivad influencer turunduses väga hästi koostööpostitused, kus influencer testib toodet või teenust ning avaldab selle kohta arvamust – positiivse hinnangu korral usub enamik ta jälgijaid, et tegemist on tõepoolest hea toote või teenusega.

Veel enam: sotsiaalmeedias saavad jälgijad sisuloojalt kohe täpsustavaid küsimusi või konkreetseid tootesoovitusi küsida, mida sisuloojad enamasti hea meelega ka jagavad.

• Võimalus jõuda kitsa sihtgrupini

Influenceri jälgijad on teda jälgima hakanud põhjusega: neile läheb korda, millega ta tegeleb, milliseid tooteid-teenuseid soovitab ning kuidas ta oma saavutusteni on jõudnud. Seetõttu on influencer turundus brändi jaoks võimalus suhteliselt kitsa, ühest teemast huvitatud sihtgrupini jõuda – läbi sisulooja, kes on oma jälgijate jaoks vastava valdkonna arvamusliider.

Näiteks kui su bränd tegeleb sporditegemist soodustavate toidulisanditega, tasub oma kampaaniasse kaasata spordivaldkonna sisuloojaid – tõenäoliselt jälgitakse neid peamiselt selleks, et saada teadmisi, nõuandeid ja inspiratsiooni paremate sportlike tulemuste saavutamiseks.

Kui su tooteks on taimne toidulisand, võiks parimaid tulemusi tuua koostöö sportlike vegan blogijatega – ilmselt otsib suur osa nende jälgijaskonnast eeskuju just taimse toitumise ja spordi kombineerimise osas.

Influencer turundus võib olla hea võimalus jõuda väga kitsa sihtgrupini, kui tegemist on teemaga, mida Google’ist (veel) väga ei otsita ning Facebooki reklaamid ei anna tulemusi, sest Eesti turule suunatud huvidepõhine sihtimine annab tulemuseks väga väikese sihtrühma.

• Bränditeadlikkuse kasv ja mainekujundus

Influencer turundus toimib väga hästi n-ö turunduslehtri alumises osas, et kasvatada brändi tuntust ja huvi selle vastu.

Näiteks Sutu tegi Promotys kampaania just selle eesmärgiga ja ettevõtte juhi Kaido Saare sõnul kasvas brändi tuntus kampaaniaga korralikult: “Vähemalt märksõnade kasutus otsimootorites näitab, et meie nime ja tooteid otsitakse. Samuti on Instagrami jälgijate arv kasvanud 2,5 korda.“

Loomulikult võib brändi tuntust kasvatada ka PPC reklaamikampaania abil, ent mõneti võib influencer turundus sisukam olla. Hea sisulooja avab oma postituses ka probleemi tausta, selgitab toote omadusi ning jagab enda kogemust, mistõttu annab see tihti rohkem infot edasi kui tekst- või piltreklaam – aga sama eesmärki täidab ka hästi tehtud videoreklaam.

Teine influencer turunduse eelis on mõju brändi mainele: influenceri reputatsiooni, sõnumeid ja väärtuseid seostatakse tahes-tahtmata ka brändidega, kellega ta koostööd teeb, ja vastupidi. See tähendab, et koostöö hästi valitud sisuloojaga mõjutab ka brändi kuvandit positiivses suunas.

Brändingu mõju on kõikides reklaamikanalites keeruline mõõta – digitaalses reklaamis on selleks täpseim tööriist ilmselt Facebooki Brand Awareness reklaamitüüp, kus Facebook mõõdab, kui paljud reklaami näinud kasutajatest reklaame mäletas (ad recall lift mõõdik).

Kui jooksutad aga PPC reklaame, mis on optimeeritud kodulehe külastustele, registreerumistele või müügile, saab brändi tuntuse kasvu mõõta samamoodi ainult läbi kaudsete mõõdikute (postituste kaasatus, jälgijate arv sotsiaalmeedias, brändi nime otsingute maht jm) või suurte brändiuuringute abil.

Kasutajate loodud sisu

Influencerite kaasamise teeb eriti mugavaks see, et sisulooja hoolitseb ise kogu sisu loomise eest: nii visuaali kui ka sinna juurde kuuluva teksti! See tähendab, et turundaja saab lihtsa vaeva ja märgatavalt soodsama hinnaga mitmekülgset, omanäolist ja sotsiaalmeediasse sobivat sisu.

Kokkuleppel on hiljem võimalus neid samu pilte ka brändi kanalites kasutada – tihti töötab kasutajate loodud sisu (ingl k. user-generated content) palju tõhusamalt kui brändi enda loodud! Seda enam, et influencerid üldjuhul teavad, milline sisu sotsiaalmeedias hästi toimib.

Segaduse vältimiseks: Promoty kasutajatingimused sätestavad, et brändil on õigus Promotys ostetud sisu ka enda sotsiaalmeedia kanalites kasutada. Kui teha koostööd väljaspool platvormi, tuleb sisu kasutamise õigustes jt tingimustes kirjalikult kokku leppida.

Iiris-Simona Rao (@iirissimonarao) x Wolt Eesti kampaaniafoto

Iiris-Simona Rao (@iirissimonarao) x Wolt Eesti kampaaniafoto

Kuna influencerid tihtipeale loovad ja mõjutavad sotsiaalmeedia trende, võib hästi valitud sisuloojate kaasamine tuua kaasa ka selle, et ka n-ö tavakasutajad hakkavad brändi tootest rohkem pilte jagama. Wolt on sellest hea näide – tänu influencer turundusele on tekkinud trend jagada pilte Wolti paberkotist. Nüüd teevad väga paljud Wolti kasutajad seda igapäevaselt, saamata selle eest tasu.

Võimalus reklaamiblokeerijatest mööda hiilida

Palju on räägitud bännerreklaami hääbumisest reklaamiblokeerijate (ad blocker) üha suureneva kasutamise tõttu, eriti just noorte seas.

Ehkki reklaamiblokeerijaid kasutab praegu veel alla poole internetikasutajatest – 2020. andmete põhjal Soomes 22% arvuti- ja 7% telefonikasutajatest ning Rootsis vastavalt 29% ja 10% – võib see oluliselt mõjutada sihtgrupini jõudmist.

Kuna influencerid jagavad sponsoreeritud postitusi läbisegi orgaanilise sisuga, siis reklaamiblokeerija neid reklaame ei tuvasta ega peida.

Pikaajaline mõju ja leitavus

Reklaamid on üleval seni, kuni kampaania kestab ja eelarve tiksub.

Influencer turundus on pikemaajalise mõjuga. Kui toode sisuloojale meeldib, soovitab ta tõenäoliselt seda oma jälgijatele ka tulevikus – isegi kui teil selleks kokkulepet ei ole. Kuna tema jälgijaskond järk-järgult kasvab, võib läbi eduka koostöö uute inimesteni ka peale koostöö lõppu jõuda.

Samuti jätavad paljud influencerid üleslaetud postituse oma kontole ka pärast koostööd alles. See tähendab, et kui potentsiaalsed huvilised hiljem su brändi kohta kasutajate tagasisidet otsivad – kas hashtagide abil või vaadates Instagramis fotosid, kus bränd märgitud on – jõuavad nad vastavate sisuloojate postitusteni.

Blogijatega koostööd tehes lisavad blogijad tavaliselt ka lingi brändi veebilehele, aidates seeläbi kaasa kodulehe positsiooni parandamisele otsingumootorites.

PPC reklaamide eelised

Reaalajas mõõdetav ja optimeeritav

Klikipõhise hinnastamisega reklaamide peamiseks eeliseks on see, et nende mõõtmine on väga täpne ning optimeerimise tsükkel lühike.

Kombineerides Google Analytics tööriista ja vastaval platvormil (Facebook, Google jt) kuvatavad andmed, näeb iga reklaami(kampaania) levikut, näitamiste arvu, kodulehe külastusi, keskmist külastuse aega, konversioone jm. Vastavalt sellele saab kampaaniaid, reklaame ja märksõnu reaalajas optimeerida, võimendada või peatada.

Optimeerimisele aitab kaasa ka Facebooki algoritm, mis õigesti seadistatud kampaaniate puhul reklaame suunata ja optimeerida võimaldab, et seeläbi madalama reklaamikuluga rohkemate potentsiaalsete klientideni jõuda.

Influencer turunduse puhul teab turundaja samuti levikut, näitamiste arvu ja kaasatust (meeldimised, kommentaarid ja salvestamised). Kasutades influencer turunduse platvormi, jookseb kogu info ühte kohta. Tehes koostöid väljaspool platvormi, peab turundaja ise igalt sisuloojalt tulemuste nägemiseks kuvatõmmised küsima.

Üksikute postituste statistika Promotys

Küll aga on optimeerimise tsükkel pikem: järelduse, kas koostöö tõi tulemusi või mitte, saab teha alles peale koostöö lõppu. Seejärel saab igas järgmises kampaanias jätkata koostööd nende sisuloojatega, kes eelmistes kampaaniates brändile paremaid tulemusi tõid.

• Mõju müügile on lihtsam mõõta

Sagedaseim kriitika influencer turunduse pihta on see, et seda ei ole võimalik 100% mõõta: kui PPC reklaamide puhul näed täpselt, mitu klikki igast reklaami(kampaania)st tuli ning mida reklaamile klikanud inimesed edasi tegid, siis Instagramist tulevat liiklust mõõta on keerulisem.

Enamasti kasutatakse selleks üht kahest variandist:

1) Sisuloojale antakse omanimeline sooduskood, mille abil on võimalik konkreetse sisulooja auditooriumist tulnud müüki mõõta.

2) Sisuloojale antakse personaalne (näiteks UTM tag’idega tähistatud) veebiaadress, mille ta saab enda profiilile lisada või “Swipe up” funktsiooni abil storysse linkida. Sarnaselt PPC reklaamidele on sealtkaudu tulnud liiklus väga hästi mõõdetav.

Küll aga ei saa selle meetodi abil tuvastada kodulehe liiklust ja müüke, mis otseselt selle lingiga seotud ei ole – näiteks kui inimene paar päeva pärast influenceri postitust iseseisvalt brändi kodulehele läheb ja ostu sooritab, on seda keeruline influenceri postitusega siduda.

Kuna paljudes e-poodides on ostlemine arvutis mugavam kui telefonis, leidub ilmselt päris palju ka neid, kes telefonis reklaami näevad ning seejärel arvutis ostlema suunduvad.

• Väga täpne sihtimine (sh retargeting)

PPC reklaamide peamine eelis influencer turunduse ees on väga täpsed sihtimisvõimalused: lisaks sellele, et reklaame saab suunata demograafiliste näitajate, huvide ja senise tegevuse (näiteks: video vaatamine) põhjal, saab sihtida ka juba kodulehekülge külastanud, ostu sooritanud vm kasutajat – või hoopis need sihtrühmad reklaamikampaaniast välistada!

Kui influencer turundus toimib tihti just tarbija teekonna alguses, siis taasturundus ehk retargeting sobib väga hästi müügi edendamiseks: sihtides kasutajaid, kes on juba tootest huvitatud, konkreetse pakkumisega, on suurem tõenäosus, et nad reklaamile klikkavad ja ostu sooritavad.

Samuti saad Facebookis luua sarnaseid sihtrühmi (Lookalike Audience) ehk sihtida kasutajaid, kes sarnanevad mõne eelnimetatud gruppi kuuluvate kasutajatega. Seega on võimalusi pea lõputult ning kui sa tead, kes su kliendid on, võib nad oskusliku sihtimisega väga täpselt kätte saada.

Kokkuvõte

Nii hästi sihitud reklaamid kui ka koostöö hästi valitud influenceritega võib väga häid tulemusi tuua – see, kumba eelistada, sõltub väga palju tootest, sihtgrupist ja turundusstrateegiast.

Kuna mõlemal on oma eelised, võiks parimaid tulemusi tuua just nende kahe kombineerimine – näiteks saad suunata potentsiaalsed kliendid influenceri postitusest brändi koduleheküljele või Instagrami profiilile ning neid kasutajaid hiljem retargeting reklaamide abil püüda.

Nagu ka varem blogis kirjutanud oleme, on tarbijal ostuotsuse langetamiseks vaja mitut kokkupuutepunkti, millele erinevate kanalite kombineerimise strateegia edukalt kaasa aitab.

Lisaks saad influenceri loodud sisu kasutada brändi PPC reklaamides, et nende sotsiaalset mõju kasutada ja seeläbi reklaamide toimivust parandada. Muide, Paid partnership võimaluse abil saad brändina ka sisulooja originaalpostitust boost-ida!

“Kasutajate loodud sisu on autentne – see, kus päris inimesed kasutavad sinu toodet ja on rahul. See on selline Facebooki keskkonnale loomulik pilt. Ta ei mõju reklaamina, samas ta müüb sinu toodet. Aitab silma paista ja teeb sinu reklaami hinnad odavamaks.”

 

Sven Nuum & Teet Torim
Nullist turunduskool

 

Kui sul on Promoty platvormi kohta küsimusi või tahad meiega oma brändi influencer turunduse strateegiat arutada, broneeri demo või kirjuta meile meilitsi ([email protected]) – mõtleme hea meelega kaasa!

Samal teemal: