5 soovitust kuluefektiivse influencer turunduse jaoks

Influencer turundus võib olla üks efektiivsemaid turunduskanaleid, eriti madalama eelarvega brändide jaoks. Mida influencer kampaaniate planeerimisel silmas pidada, et väikese eelarvega võimalikult hea investeeringu tasuvus saada?

1. Eelista mikro-influencer’eid

Selle asemel, et kaasata kampaaniasse üks väga suure jälgijaskonnaga influencer, tasub kulude kokkuhoidmiseks teha koostööd mitme väiksema sisuloojaga.

Esiteks on väiksema jälgijaskonnaga mikro-influencer’itel enamasti kõrgem kaasatus, kõrgem usaldusväärsus ja tugevam side oma jälgijatega. Teiseks küsivad nad koostööde eest madalamat tasu ning on tihti valmis tegema koostööd ka vaid toodete eest – brändi jaoks tähendab see väiksemat kampaaniaeelarvet ning paremat investeeringu tasuvust.

Võrdleme kaht olukorda, kus ühel juhul kaasab bränd kampaaniasse ühe 50 000 jälgijaga suure influencer’i ning teisel juhul 10 väiksema jälgijaskonnaga sisuloojat, kelle keskmine jälgijate arv on 5000.

Ühe suure influenceriga kampaania Mitme väiksema influenceriga kampaania
Influencerieid 1 10
Keskmiselt jälgijaid 50 000 5 000
Kampaania maksumus 500€ + tooted 10*10€ + tooted
Potentsiaalne levik 50 000 50 000
Keskmine kaasatus 5% 15%
Keskmiselt meeldimisi 2 500 750
Kokku meeldimisi 2 500 7 500
CPE* 0,2€ 0,01€

* CPE – cost per engagement ehk hind kaasatuse kohta (lihtsustuse mõttes ei ole siin arvestatud kommentaaride arvu ning toodete maksumust).

Kuna suurema jälgijaskonnaga influencer’id üldjuhul ainult toodete eest koostöid ei tee, arvestame rahalise tasuga. Mikro-influencer’itele tasutakse toodetes, ent lisandub Promoty vahendustasu 10€ postituse kohta.

2. Loo eraldi story– ja postituskampaaniaid

Juhul, kui tahad laiema leviku saavutamiseks ka suuremaid influencer’eid kaasata, võid Promotys seada üles kaks erinevat kampaaniat: postituskampaania mikro-influencer’itele ning story-kampaania suurematele, tuntumatele sisuloojatele.

Kuna tavaliselt küsitakse story’de eest väiksemat tasu kui postituste eest, on see hea võimalus väiksema investeeringu eest suuremat kõlapinda saada.

 

3. Vali sisuloojad, kellel on sobiv jälgijaskond

Koostööpartnerite valimisel tasub kindlasti pöörata tähelepanu influencer’i jälgijaskonna demograafiale: kas see kattub sinu sihtrühmaga? Kui su sihtgrupp on Eestis elavad inimesed, on mõistlik teha koostööd influencer’iga, kellel on peamiselt kohalikud jälgijad – vastasel juhul läheb suur osa su turunduseelarvest raisku.

See on ka põhjus, miks tasub kasutada mõnda influencer turunduse platvormi, kuhu jõuavad influencer’i jälgijaskonda kirjeldavad andmed otse Instagramist. Alternatiiv on potentsiaalsele koostööpartnerile kirjutada ja paluda tal saata kuvatõmmis oma konto Audience tab’ist.

4. Tasu influencer’ile toodetes

Kampaaniad, kus sisuloojatele makstakse toodetes, on head kahel põhjusel. Esiteks nõuavad need brändilt väiksemat investeeringut. Teiseks meelitavad tootekampaaniad ligi ainult neid influencer’eid, kes vastavat toodet niikuinii kasutavad ning seda hea meelega oma jälgijatele soovitavad – tulemuseks on ehedamad koostööpostitused, mis toovad paremaid tulemusi.

 

5. Tee koostöös ühe influencer’iga mitu postitust

Tavaliselt küsivad sisuloojad ühe postituse eest vähem tasu, kui neid on plaanis teha pikema aja peale mitu. Lisaks jätavad pikaajalised koostööd autentsema mulje, mistõttu mõjuvad koostööpostitused usaldusväärsemana. Samuti loovad need potentsiaalsete klientidega mitu kokkupuutepunkti, mis suurendab ostuotsuse tegemise tõenäosust.

Loomulikult on väga oluline oma tulemusi mõõta, analüüsida ja optimeerida, et tulevased kampaaniad veelgi edukamalt kulgeks!

Need on ka põhjused, miks me Promoty oleme loonud: Promotys saad kampaania üles seada, leida brändiga sobivad influencer’id, tasuda neile rahas või toodetes-teenustes ning kampaaniaid järjepidevalt optimeerida. Alusta siit! 👇🏼

Samal teemal: