Influencer turundus jõulukampaaniate toetuseks

Pühade eel, kui tarbimismahud kasvavad, soovivad paljud brändid võimalikult palju nähtavust saada. Kui sinu sihtgrupp on Instagramis aktiivne, on influencer turundus selleks üks parimaid võimalusi – seda enam, et paljud vaatavad kingiideede otsimisel just sotsiaalmeedia poole!

Pakume sulle 9 ideed, kuidas influencer turundus pühade eel enda kasuks tööle panna 👇🏼

1. Ära unusta pühi, mis jõuludele eelnevad

Turundajana oled sa ilmselt juba septembrist saati jõulukampaaniate planeerimise lainel. Ometi alustavad paljud tarbijad oma jõuluostlemisega juba oktoobris-novembris. Seega tasub pühadeteemalise turundusega alustada juba varem!

Siin on mõned tähtpäevad, mida silmas pidada:

• Halloween – hea ettekääne, et oma sotsiaalmeedias lustakaid visuaale jagada või mõni lõbus müügikampaania teha. Halloweeni fänne on Eestis niii palju!

E-smaspäev – Eesti E-kaubanduse Liidu korraldatud e-ostlemise päev, kus Eesti E-kaubanduse Liidu liikmed ja erinevad veebipoed teevad 24-tunni jooksul tarbijatele sooduspakkumisi.

• Must reede ja sellele järgnev küberesmaspäev (paljude brändide jaoks must nädalavahetus), mis tundub ka Eestis iga aastaga üha populaarsem olevat. See on ostlemispüha, mil tarbijad juba teavad ja ootavad sooduspakkumisi oma lemmikbrändidelt – seega ei tasu neile pettumust valmistada!

• “Super Saturday” (tuntud ka kui “Panic Saturday”) – nii kutsutakse viimast laupäeva enne jõule, kui viimase minuti ostlejad oma jõulukinke soetavad. Sel päeval osteldakse umbes sama palju kui mustal reedel ehk tasub pildis olla!

Üks me lemmikuid musta reede kampaaniaid on Solaris keskuse “Solaris on must” kampaania, kus musta nädala kampaania raames pakuti toidukohtades musta ja poodides olid toodud välja mustad tooted. Selleks, et kampaania rohkemate inimesteni jõuaks, tehti koostööd 13 influencer‘iga.

 “Solaris on must”
kampaania case study

Tasu: rahaline
Postitusi: 13
Levik: 246 606
Meeldimis: 7392
CPE: 0,12€

Mida siit õppida:

Selleks, et Musta Reede sooduspakkumiste keerises välja paista, tasub olla loominguline. Lisaks tasub oma pakkumistest juba varakult teada anda – nii saavad ostlejad oma oste planeerida ja juba ette elevil olla!

2.  Kaasa influencereid jõuluteemalise sisu loomiseks

Jõulude lähenedes vajad sa ilmselt jõuluhõngulisi (toote)pilte oma brändi sotsaalmeediasse. 

See on üks peamiseid põhjuseid, miks influencer‘itega koostööd teha: nad teavad täpselt, kuidas luua trendikaid ja silmapaistvaid visuaale, mis sotsiaalmeedias silma jääks. Siin on mõned kampaaniafotod meie eelmiste aastate jõulukampaaniatest!

Seasonal Instagram feed by Belief
blog post cover
Seasonal Instagram feed by Belief
katriinhu x leni campaign photo on promoty
Laura Klauzer x Marabou christmas campaign photo

Promoty üks eeliseid on see, et brändil on õigus kogu loodud sisu kasutada kõikides oma sotsiaalmeedia kanalites. Esiteks on influencer’ite kaasamine sisu loomiseks märgatavalt soodsam kui fotograafi ja modelli palkamine, stuudio rent ja kõikide vajalike aksessuaaride hankimine – ning teiseks on influencer’ite loodud sisu tihtipeale emotsionaalsem, trendikam ja seetõttu sotsiaalmeediasse sobivam kui n-ö “professionaalselt” loodud sisu.

Üha rohkem brände teeb ka n-ö “Content-Only” tüüpi kampaaniaid, kus influencer‘id, fotograafid ja sisuloojad loovad foto- ja videomaterjali, ent seda enda kontole ei postita. Nii saab bränd originaalset ja kvaliteetset kasutajate loodud sisu, mida enda sotsiaalmeedias kasutada!

3. Sea kampaania üles jõuluvõtmes

Hea influencer turunduskampaania aluseks on läbimõeldud eesmärgid ning hea kampaaniabriif, mis influencer’ile brändi ootused selgelt edasi annab.

Näiteks võid anda influencer’ile vihje, et su toode või teenus on hea jõulukingitus, et ta saaks postituse pildiallkirja selle sõnumi ümber ehitada. Samuti võid paluda tal brändi tootevalikust välja valida tooted, mis tema meelest hästi jõulukingitusteks sobiksid.

Tootekampaaniate puhul võid tavapärase “saadame sulle valiku toodetest” asemel öelda, et saadate influencer’itele jõulupakid või üllatuskingitused.

Kindlasti tasub jõulukampaaniate planeerimisel ideid ammutada ka laiast maailmast – näiteks meie tiim sattus vaimustusse Primarki punasetriibulistest poekottidest, mida saab hiljem kingituste pakkimiseks või jõuluehete meisterdamiseks kasutada!

4. Lähene influencer kampaaniatele strateegiliselt

Läbimõeldud ja hästi sihitud kampaaniad aitavad paremini kõnetada nii potentsiaalseid koostööpartnereid kui ka kliente. Üks parimaid näiteid Promoty jõulukampaaniatet on MyLook e-pood, kus seati vastava sõnumiga jõulukampaaniad üles kõikidele sihtturgudele (Eesti, Soome, Läti) ning lisaks uue aasta kampaania venekeelsele sihtrühmale.

Soovitame alati teha ühe influencer’iga mitu postitust – nagu MyLook ka tegi. Kui ühekordsed koostööpostitused võivad pühade-eelses saginas kahe silma vahele jääda, siis pikaajalised koostööd mõjuvad märgatavalt usaldusväärsemalt ja jäävad jälgijatele paremini meelde.

Lisaks tekib potentsiaalsel kliendil brändiga mitu kokkupuutepunkti, mis suurendab ostuotsuse tekkimise tõenäosust.

5. Alusta varakult

See on kõikide pühadega seotud tegevustega nii: mida varem sa alustad, seda stressivabamalt see kulgeb! Ehkki influencer’itelt võib sisu saada väga kiirelt (meil on olnud kampaaniaid, kus postitused jõuavad sotsiaalmeediasse juba samal või järgmisel päeval!), peab arvestama, et neil on praegu tavapärasest rohkem nii koostööprojekte kui ka sotsiaalmeedia-väliseid kohustusi.

Seetõttu tasub jõulukampaaniated üles seada juba varakult. Ideaalis võiks influencer kampaania läbiviimiseks jääda 2-4 nädalat, et jõuaksid brändiga sobivad sisuloojad välja valida, pakid teele panna ja  kampaaniapostitused enne avaldamist üle vaadata – kokkuvõttes saad nii lihtsalt paremad tulemused!

6. Kasuta personaalseid sooduskoode

Selleks on kaks head põhjust: esiteks on märgatav soodustus tugev üleskutse (call to action), et potentsiaalne klient ostu ära teeks. Teiseks aitab see sul turundajana mõista, kui palju müüke koostöö iga influencer’iga tõi.

Eriti kaval on teha sooduskoodid, mis kehtivad vaid lühiajaliselt või mille kasutuskordi on piiratud kogus, sest see ergutab potentsiaalseid huvilisi ostu kiiremini ära tegema ja võib seeläbi müüki suurendada.

👉🏼 Loe lisaks: Kuidas mõõta influencer turunduse tulemusi?

7. Toeta influencer turundust tasulise reklaamiga

Selleks, et rohkemate inimesteni jõuda või potentsiaalse kliendiga rohkem kokkupuutepunkte tekitada, et seeläbi ostuotsuse tõenäosust suurendada, võib influencer turundust tasulise reklaamiga toetada.

Näiteks võid influencer turunduse abil potentsiaalsed kliendid oma kodulehele või Instagrami profiili uudistama suunata ning seejärel retargeting reklaamidega sihtida. Nii saad kätte ka need huvilised, kes on kodulehte või brändi Instagrami profiili külastanud, kuid pole ostu veel sooritanud!

Influencer turundus on väga hea võimalus toetada brändi jõulukampaaniaid siiraste soovituste, suusõnalise turunduse (word of mouth), ägeda pildimaterjali ja hästi sihitud müügisõnumitega. Kui sul tekkis platvormi kohta küsimusi või tahad kampaaniaideid põrgatada, võta meiega julgelt ühendust – aitame hea meelega!

Samal teemal: